reklama

Podpořte kampaň usilující o nový pohled na seniory

Stáří nám může dát víc - sociální klip Diakonie ČCE opět ve vysílání ČT. Video je součástí kampaně, která podporuje nový pohled na seniory a stáří

Nezapomínejme na seniory
Nezapomínejme na seniory | Foto: Diakonie ČCE

Stáří nám může dát víc - sociální klip Diakonie Československé církve evangelické (ČCE) je opět ve vysílání České televize. Díky uzavřenému mediálnímu partnerství s naší veřejnoprávní televizí uvádí Diakonie Československé církve evangelické opět ve vysílání ČT 1, 2, 24 hraný spot zaměřený proti diskriminaci starších lidí ve společnosti. Diváci tak mohou snímek na obrazovce vidět až do čtvrtého prosince 2011. Na přípravě tohoto sociálního klipu, který je součástí dlouhodobé kampaně pod titulem Otevreno seniorum, se podílela řada nepřehlédnutelných osobností: režisérka Nicole Volavka, Jan P. Muchow či Josef Somr, který propůjčil hlas závěrečnému poselství.

Je náš dnešní postoj ke stáří vskutku nadobro odcizený? Dokážeme ještě starším lidem naslouchat  a  vycházet  vstříc,  jak  by si zasloužili? Kampaň  OtevrenoSeniorum.cz se snaží vyvolat diskusi nad nejčastěji tradovanými omyly, stereotypy a předsudky, jež si naše společnost vůči seniorům drží.

Cíl kampaně

Cílem je důsledná změna pohledu veřejnosti na seniory. Zdravě kontroverzní ladění kampaně podporují i plakáty umístěné v tisku a v outdoorové reklamě na telefonních budkách. Kampaň zdůrazňuje, že stáří a stárnutí má svoji kvalitu a cenu a upozorňuje na fakt, že senioři jsou ve společnosti přehlíženi a podhodnoceni. Senioři představují zároveň nejpočetnější skupinu klientů, o něž Diakonie ČCE pečuje ve střediscích po celé republice. Služby pro seniory tvoří podstatnou část práce Diakonie ČCE, která se stará ročně, opakovaně zhruba o čtyři tisíce seniorů v terénních, ambulantních i pobytových službách. DČCE dlouhodobě spolupracuje s Českou alzheimerovskou společností.

Varovné skutečnosti

Senioři jsou vůči mladším znevýhodněni, běžně označováni pejorativními výrazy (stařík, dědek), často vnímáni jako "pomalí, popletení, nemohoucí". Podle domácích průzkumů zažil téměř každý třetí občan starší 60 let a více než každý druhý starší 70 let v nedávné době situaci, kdy se k němu někdo choval rozdílně jen z důvodu jeho vyššího věku. 

Ageismus se netýká jen nejstarších věkových ročníků. Jedním z typických příkladů je například diskriminace starších pracovníků na trhu práce, za které jsou dnes považováni už i padesátníci nebo lidé nad 45 let.

reklama
reklama
reklama