reklama
 

Co dokážete cvičením? Zlepšíte (nejen) sex!

Díky aktivnímu životu si nejen vybudujete svalovou hmotu a zkrášlíte svoje křivky, ale zároveň posílíte srdeční činnost, prokrvíte a tím ozdravíte pokožku a dokonce zlepšíte i svůj sexuální život.

Foto: Profimedia.cz

V dnešní době většina lidí si je vědoma, jaké výhody tělu přináší cvičení a silový trénink. Díky aktivnímu životu si nejen vybudujete svalovou hmotu a zkrášlíte svoje křivky, ale zároveň posílíte srdeční činnost, prokrvíte a tím ozdravíte pokožku a dokonce zlepšíte i svůj sexuální život.
 
Už 20 minut jízdy na rotopedu snižuje hladinu stresových hormonů minimálně na dvě hodiny. Stres, podrážděnost a únavu viditelně zmírňuje i nenáročné posilování. Za několik týdnů budete mít silnější svaly, bude se vám lépe dýchat a možná budete dokonce lépe i spát. Se cvičením jde ruku v ruce také zdravé stravování. Chcete-li se tedy cítit dobře a vitální je nutné, abyste obě tyto složky vzájemně propojili.

Jaké výhody cvičení přináší

  • Studie ukazují, že pravidelné cvičení vám pomůže mnohem rychleji a přitom bezpečně zhubnout. Vysněnou váhu si pak snáze udržíte bez tzv. jojo efektu.
  • Aktivní život zlepšuje váš vzhled i sexuální život. Podporuje totiž tvorbu kolagenu a prokrvení kůže. Pleť tak více září a vrásky jsou méně viditelné. Díky tomu si zvýšíte sebevědomí a zformujete postavu. Což povede také k lepšímu sexu.
  • Pohyb snižuje krevní tlak a cholesterol. Cvičení zvyšuje dobrý HDL cholesterol a snižuje špatný LDL cholesterol, triglyceridy a také snižuje krevní tlak.
  • Pravidelné cvičení snižuje riziko stařecké demence, a to v průměru až o 40%. Vědci také zjistili, že lidé, kteří pravidelně cvičí, jsou dovednější, mají lepší paměť, snáze se rozhodují a efektivněji řeší problémy. Cvičení má totiž příznivý vliv i na kardiovaskulární systém. Díky tomu se v něm tak rychle nevytvářejí sraženiny, které pak brání správné výživě a funkci mozku.
  • Cvičením také snížíte riziko onemocnění osteoporózou, srdečními onemocněními, cukrovkou a rakovinou. U žen po třicítce, které pravidelně cvičí, například dochází k výraznému snížení rizika vzniku rakoviny prsu. Podle vědců to může být způsobeno tím, že cvičící ženy mají méně tukové tkáně. Ta v malé míře produkuje ženský hormon estrogen, který může částečně hrát roli ve vzniku rakoviny prsu.
  • Cvičení podporuje růst svalové hmoty, zpevňuje klouby a zvyšuje hustotu kostí.
  • Tělesná aktivita zlepšuje trávení a vstřebávání živin z potravy, podporuje zdravé vylučování toxinů prostřednictvím potních žláz a předchází zácpě.
  • Srdce a plíce díky pravidelnému cvičení jsou odolnější a pracují efektivněji. Lépe se vám dýchá a máte více energie na další aktivity. Vše si můžete tak mnohem více užít.
  • Pravidelný pohyb zvyšuje citlivost tkání vůči inzulínu a snižuje riziko vzniku diabetu typu II. Jenže není cvičení jako cvičení. V prevenci diabetu typu II  je ale důležitější intenzita cvičení než jeho délka. Takže velmi tvrdé posilování či velmi intenzivní pohyb, jako sprint, jsou lepší než méně zátěžové cviky.
  • Pravidelné cvičení způsobuje uvolňování endorfinů (štěstí hormony), které fungují jako přírodní antidepresivum. Díky tomu kvalitněji spíte, nejste tak stresovaní a úzkostní, nepropadáte depresím a celkově se cítíte lépe naladění.

Zacvičit si můžete i v pohodlí svého domova s portálem FITHALL.cz, který pro vás připravil seriál 10. cvičebních videí pod názvem Zhubni do plavek se Sandrou.

Každý díl obsahuje těžší a těžší varianty cvičení, při jejichž provádění nejenže spálíte mnoho kalorií, ale hlavně zažijete spoustu zábavy.

1.díl seriálu Zhubni do plavek:

--------------------------------------------------------------------------------

Vyberte si cvičení, které vám bude vyhovovat.
 

Náprsenka dokonale kopírující každou křivku. Zendaya ohromila na cenách kritiků | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama