reklama

Boty, bazén i kalhotky: Dejte pozor, co zapomínáte v taxíku

Napadlo vás někdy, jaké cennosti i bizarnosti občas řidiči taxíků nalézají na zadním sedadle? A tušíte, co čeští zákazníci ztrácejí nejčastěji? My to víme.

Foto: Thinkstock

Jedna pánská bota velikosti 43, dětský nafukovací bazén nebo krajkové dámské kalhotky. Řidiči služby Uber objevili jen za uplynulých šest měsíců ve vozidlech celkem přes 500 zapomenutých, leckdy i velmi vzácných věcí.

Mezi těmi, které se naštěstí podařilo vrátit původnímu majiteli, byla i aktovka plná luxusních hodinek, bujná pánská paruka i dozlatova upečená kachna. Ztráty a nálezy přitom významně ovlivňuje i sezona – před Vánocemi tak oddělení péče o zákazníky Uberu řešilo i navrácení domácího cukroví nebo několika adventních věnců. Letním nálezům naopak dominují předměty související s cestováním včetně pasů, dalekohledu nebo plavek.  

Mobil a peněženku máte?

Zdaleka nejčastěji končí v uberovských ztrátách a nálezech mobilní telefony. Zejména pro populární iPhony je riziková páteční a sobotní noc. Na dalších místech pomyslného žebříčku ztracených a následně navrácených věcí se umístily peněženky, osobní doklady a klíče, včetně přístupových čipových karet do různých institucí a firem.

Skladba ztracených věcí během roku ale přímo souvisí i s ročním obdobím. V chladných měsících se totiž nejčastěji ve vozech partnerských řidičů objeví zapomenuté čepice, šály, šátky nebo rukavice. V létě roste počet zapomenutých slunečních brýlí a deštníků. 

Některé nálezy jsou pak sice méně obvyklé, ale o to kurióznější. "Naše oddělení péče o zákazníky řešilo například i nález pravé pánské boty velikosti 43, krajkových dámských kalhotek, podprsenky, bujné paruky, taláru, kuchyňského vybavení, psacích potřeb nebo plyšových hraček. Naštěstí Češi nepatří mezi chronické 'ztráceče' – z našich statistik vyplývá, že co zapomenutý předmět, to nový zapomnětlivec, takže ten, kdo již něco ve vozech zapomněl, si příště dává lepší pozor," popisuje Barbora Polachová, tisková mluvčí společnosti Uber pro Česko a Slovensko.

Jak ztracený poklad zase najít?

Rada pro všechny zapomnětlivce je jednoduchá – pokud si odvoz objednáváte přes některou z aplikací pro chytré telefony, většinou stačí v detailu poslední jízdy volit možnost "ztratil jsem věc".  Přes oddělení péče o zákazníky pak cestující dostane informaci nejen o jejím případném nálezu, ale automaticky dojde i k přepojení s konkrétním partnerským řidičem. 

reklama
reklama
reklama