reklama

Duchovní rozměr Vánoc se může díky pandemii změnit. Zvykli jsme si na konzum

Moderní Vánoce jsou plné reklamy

Vánoce se v posledních několika dekádách staly více svátky konzumu než sounáležitosti a klidu v rodinném kruhu. Ze všech stran na nás útočí reklama na dokonalé Vánoce, od výzdoby přes dárky až po sváteční atmosféru. A to vše, ve spojení se závěrem roku a dokončováním nezbytných úkolů, vyvolává v lidech stres.

"Nákupní horečku některých, ale zdaleka ne všech v mém okolí, systematicky stupňuje reklama a možná i pocit, 'že to tak dělá každý'. Někteří o tom hovoří jako o jakémsi výkupném za to, že nemají na své blízké během roku tolik času - tak jim to vynahrazují dárky a bujarým slavením… Kdoví, zda peníze opravdu jsou totéž co čas věnovaný druhým," zamýšlí se lékařka a psycholožka Kateřina Cajthamlová. 

Vánoční výzdoba ani samotné Vánoce nemusí být dokonalé. Čím více tlaku na sebe budete před Vánoci nakládat, tím méně si je pak se svými blízkými užijete. Nenechte se zviklat reklamami ani dokonale stylizovanými fotkami na Instagramu. 

Další zajímavé články

reklama
reklama
reklama