reklama

Úředníci: Se zápisem bodů máme problémy

Úředníci si stěžují na výpadky počítačové sítě, ve které evidují řidičskou agendu podle nových pravidel.

Policejní kontrola - ilustrační foto
Policejní kontrola - ilustrační foto | Foto: Ondřej Besperát

Od 1. července, kdy došlo ke změně pravidel silničního provozu, přibyly nové povinnosti také úředníkům obcí, kteří trestné body zapisují do karty řidiče.

"Máme problémy s funkčností elektronické části registru řidičů, který má několik výpadků denně. To nás omezuje v práci a zdržuje. Výpadky trvají několik minut, v úterý to byla dokonce hodina. Za hodinu odbavíme v registru řidičů přibližně 100 lidí," řekl agentuře ČTK Petr Mareček z odboru dopravně-správních agend pražského magistrátu.

Podle některých úředníků obcí systém nikdo nevyzkoušel. Ministerstvo dopravy o problémech neví.

Problémy v celé republice

Výpadky systému zaznamenali i v dalších městech. Podle deníku Právo měli obdobné potíže například úředníci v Kladně. V Hradci Králové v úterý nefungovala síť hodinu.

"Výpadky jsou v celé republice, je to z důvodu nahrávání nových úprav do systému. Je to nepříjemné, ale záleží na každém pracovišti, jak se s tím vypořádá. Vše záleží na komunikaci s občany, většinou body zapíšeme později. Naši úředníci jsou tu však přesčas," řekla Pavla Černá z dopravního odboru města.

Na potíže s centrálním registrem řidičů upozornil také mluvčí pardubického magistrátu Michal Zítko: "Když jsem mluvil s lidmi na odboru dopravy, tak mi řekli, že ministerstvo dopravy situaci podcenilo. Na druhou stranu to není závada, která by se nedala opravit."

Ministerstvo dopravy tvrdí, že závažné problémy nejsou: "Byly tam potíže organizačního charakteru a drobné technické problémy, které se podařilo v úterý odstranit. Bereme vážně, když nás nějaká obec osloví s problémem, ale žádné takové zprávy nyní nemáme," sdělil Viktor Meca z tiskového odboru ministerstva.

reklama
reklama
reklama