Úředníci: Se zápisem bodů máme problémy
Úředníci si stěžují na výpadky počítačové sítě, ve které evidují řidičskou agendu podle nových pravidel.
Od 1. července, kdy došlo ke změně pravidel silničního provozu, přibyly nové povinnosti také úředníkům obcí, kteří trestné body zapisují do karty řidiče.
"Máme problémy s funkčností elektronické části registru řidičů, který má několik výpadků denně. To nás omezuje v práci a zdržuje. Výpadky trvají několik minut, v úterý to byla dokonce hodina. Za hodinu odbavíme v registru řidičů přibližně 100 lidí," řekl agentuře ČTK Petr Mareček z odboru dopravně-správních agend pražského magistrátu.
Podle některých úředníků obcí systém nikdo nevyzkoušel. Ministerstvo dopravy o problémech neví.
Problémy v celé republice
Výpadky systému zaznamenali i v dalších městech. Podle deníku Právo měli obdobné potíže například úředníci v Kladně. V Hradci Králové v úterý nefungovala síť hodinu.
"Výpadky jsou v celé republice, je to z důvodu nahrávání nových úprav do systému. Je to nepříjemné, ale záleží na každém pracovišti, jak se s tím vypořádá. Vše záleží na komunikaci s občany, většinou body zapíšeme později. Naši úředníci jsou tu však přesčas," řekla Pavla Černá z dopravního odboru města.
Na potíže s centrálním registrem řidičů upozornil také mluvčí pardubického magistrátu Michal Zítko: "Když jsem mluvil s lidmi na odboru dopravy, tak mi řekli, že ministerstvo dopravy situaci podcenilo. Na druhou stranu to není závada, která by se nedala opravit."
Ministerstvo dopravy tvrdí, že závažné problémy nejsou: "Byly tam potíže organizačního charakteru a drobné technické problémy, které se podařilo v úterý odstranit. Bereme vážně, když nás nějaká obec osloví s problémem, ale žádné takové zprávy nyní nemáme," sdělil Viktor Meca z tiskového odboru ministerstva.