reklama

Test sněhových řetězů. Nejdražší propadly, sprej také

Zprávy z Aktuálně.cz pro Insider

Tradiční ocelové sněhové řetězy stále nic nepřekoná. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího testu německého autoklubu ADAC. Specialisté tak zasadili ránu úvahám některých motoristů, kteří by si chtěli před cestou do hor usnadnit práci a koupit například textilní návleky či výrobky, které se pouze nacvakávají na disk kola.

ADAC ve svém testu prověřil sedm tradičních ocelových řetězů, dvě rychlomontážní verze a tři trakční pomocníky ze syntetického materiálu. Testované modely vykázaly i výrazný cenový rozdíl v rozpětí od zhruba šesti set do téměř 10 tisíc korun. Všech sedm řetězů z oceli dosáhlo výsledku „dobrý", shrnuje výsledky testu Igor Sirota z tuzemského autoklubu ÚAMK, který s německým klubem ADAC spolupracuje.

Nezanedbatelnou předností klasických řetězů je i cena: V Česku se nejvíce testovaných typů prodává za částky v rozmezí dvou až tří tisíc korun. Platí to i o vítězi testu, kterým se staly řetězy Pewag Servo vyráběné v ČR. Pozoruhodné je, že na "dobré" ohodnocení dosáhly i úplně nejlevnější řetězy, které se v ČR prodávají za zhruba 600 korun.

Naopak neuspěl naprosto nejdražší testovaný výrobek Thule K-Summit. "Došlo k uvolnění centrální matice. Navíc, tento výrobek sice vykázal na ledu dobré výsledky, na sněhu ale zklamal," vysvětluje Sirota. Z textilních řetězů na hodnocení dobré dosáhl jedině Easy Grip Michelin. Potíž je v tom, že se velmi rychle opotřebuje. Ostatní dva "textilní řetězy" na tom byly ještě hůře.

Použití tekutých řetězů ve spreji pak ADAC nedoporučuje vůbec. "Nastříkaná vrstva produktu Snow Grip vydržela jen několikeré otočení kol - poté efekt zcela zmizel," dodává Sirota.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama