Škodovka svolává auta kvůli vadným trubičkám u dieselů
x
Praha - Motory 2,0 TDI, které koncern Volkswagen montuje i do vozů Škoda, Audi a Seat, musí dostat omezovač chvění na vstřikovací potrubí. V Česku se to týká téměř osmi stovek aut Škoda a více než dvou tisíc vozů Volkswagen.
Automobilky už proto svolávají poškozené vozy do servisů. Majitelé vozů, kterých je po celém světě 300 tisíc, dostanou dopis s výzvou k návštěvě opraven. Důvodem jsou možné úniky nafty kvůli prasklinám na zmíněném potrubí.
Volkswagen při vyšetřování příčin zjištěných úniků, které obvykle majitel vozu s tímto motorem zjistí díky zápachu v motorovém prostoru, přišel na to, že jeden z dodavatelů trubek pro palivové vedení trubky z vnější strany brousil, čemuž nasvědčují rýhy na povrchu. Při provozu pak, zejména kvůli rezonančnímu chvění, může po delší době dojít k popraskání vstřikovacího vedení.
Jde o motory, které byly vyráběny v letech 2009 až 2012.