reklama

Škoda proti Asii sází na unikátní prvky bezpečnosti

x

Praha - Rok 2011 byl pro mladoboleslavskou automobilku Škoda přelomový, na autosalonech postupně představila nejen nové firemní logo, ale i koncepty Mission L (později Rapid), minivůz CitiGo nebo octavii přestavěnou na elektrický pohon.

Po letošku je jasné, že budoucí vozy Škoda se od těch nyní vyráběných budou lišit designem i technologicky.

To, čím pak bude chtít mladoboleslavská firma vyrazit trumfy z rukou zejména korejské konkurenci, která stále sílí, budou například asistenční systémy, které zvyšují bezpečnost posádky a snižují možnost vzniku nehody, případně jejích následků.

Proto se také ve Škodě Citigo (společně s VW Up!) objevil na třídu minivozů unikátní samočinný brzdový asistent. Ten je schopen v rychlostech až do 30 kilometrů v hodině (v závislosti na povrchu pod koly) díky laserovému snímači a spolupráci s ESP zastavit auto samočinně před jakoukoli překážkou, která je vyšší než klasický obrubník.

Tento asistent nebude jediný, který bude mít řidič ve škodovkách příštích let k dispozici. Už nyní mateřský Volkswagen (stejně jako řada jiných předních automobilek) disponuje systémy, které například varují řidiče před nechtěným vybočením z jízdního pruhu a dokonce ho tam samy vrátí, varují před vozidlem v mrtvém úhlu či sledují stav bdělosti řidiče.

Některý z těchto systémů, které vyžadují například zabudování kamery do interiéru vozu před přední sklo, se objeví buď již na jaře v rapidu, nebo jistě na podzim v nové generaci škodovácké vlajkové lodi jménem Octavia.

reklama
Doporučené recepty
    reklama