Hororová reklama: Duch mrtvé holčičky nabízí mobil!
Tíživá atmosféra podzemního parkoviště. Něco je ve vzduchu. Něco zlého a vy tomu nemůžete zabránit. Vyděšená žena rychle míří ke svému autu. A pak se zjeví ONA, v přesně zvoleném místě a okamžiku tak, že sebou leknutím trhnete, přestože jste to čekali: naléhavá, mrtvolně bledá, nedětsky vážná. Jednoznačně mrtvá. A s mobilem v ruce.
Stovky stížností vyvolala reklama britského mobilního giganta Phone 4U. Inspirovala se hororem natolik efektivně, že dokázala vyděsit nejen děti, ale i spoustu dospělých. No řekněte sami, koupili byste si mobil od ducha mrtvé holčičky?
Tíživá atmosféra podzemního parkoviště. Něco je ve vzduchu. Něco zlého a vy tomu nemůžete zabránit. Vyděšená žena rychle míří ke svému autu. A pak se zjeví ONA, v přesně zvoleném místě a okamžiku tak, že sebou leknutím trhnete, přestože jste to čekali: naléhavá, mrtvolně bledá, nedětsky vážná. Jednoznačně mrtvá. A s mobilem v ruce.
Žena prchá a duch ji pronásleduje. Snímek graduje. Bouchnutí dveří od auta, cvaknutí zámku, roztřesené ruce se snaží nastartovat... a mrtvá je tu zas - děsivě blízko nalepená na okýnku auta s mobilním telefonem Samsung Tocco Icon. Její přízračný hlas láká na výhodnou cenu telefonu. Vše uzavře slogan: „Když propásnete naše výhodné nabídky, budou vás pronásledovat". Jak jinak než krvavým písmem...
Upíří reklama
Říká se tomu upíří reklama. Jde o situaci, kdy je samotné zpracování reklamy natolik silné, že výsledný dojem přebije i zapamatování propagovaného produktu. Když potom obsah reklamy vnitřně nesouvisí s produktem a zneužívá zobrazovaného efektu za hranicemi vkusu, nastupuje cenzura. Někdy je to docela na místě.
Třeba právě v případě, jako je tento, kdy reklama vysílaná v hlavním čase vyvolala záplavu stížností po celé zemi. Britská agentura ASA (obdoba naší rady pro reklamu) obdržela stovky protestů, argumentujících zejména tím, že se děti u reklamního shotu bojí.
Strach před obrazovkou
„Když se reklama objeví v televizi, musím přepnout. Můj pětiletý bratr ji totiž zahlédl a vyděsila ho natolik, že proplakal celou noc," stěžuje si divák v komentářích k videu na youtube.com. „Když jsem reklamu poprvé viděl v televizi, pořádně mě vyděsila. Možná, že někoho podobná propagace přiláká, ale spoustu dalších odradí!" domnívá se další.
Caspar Nelson, tiskový mluvčí Phone 4U, zůstává ovšem optimistou: „Vždy se snažíme komunikovat naše produkty s maximálním dopadem a s efektivitou, jež přitáhne co nejvíce lidí," uvedl. „Ve srovnání s pozitivními ohlasy této kampaně je množství negativních vyjádření zanedbatelné."
Jak reklama vypadá, se můžete podívat tady:
zdroj: youtube.com
Čisté filmové řemeslo, které si příliš nezadá třeba se Šestým smyslem, viďte? Na druhou stranu, koupili byste si propagovaný mobil? Diskutovat o tom můžete pod článkem a hlasovat v anketě.
zdroj: dailymail.co.uk
--------------------------------------------------------------------------------
A jak bude vypadat vaše reklama?