Převratný objev v péči o zdraví. Byznys s iluzemi ožívá
Zprávy z Aktuálně.cz pro Insider
Praha - Na český trh míří další zázračný přípravek na zlepšení zdravotního stavu. Zatím neznámí distributoři odstartovali osvětovou kampaň na nápoj zvaný redox.
V zahraničí se tento produkt prodává pod značkou ASEA. Obohacený solný roztok slibuje dodat tělu "redoxní signalizační molekuly" (RSM), jež údajně zpomalují stárnutí, zlepšují sportovní výkon, urychlují léčení a navíc bystří mysl.
Podle distributorů stojí nápoje na bázi RSM na "pravděpodobně nejvýznamnějším objevu za posledních sto let v oboru péče o zdraví". V odborném tisku nicméně nelze najít doklady o seriózních klinických studiích, které by na dostatečně velkých vzorcích slibovaný účinek prokázaly, čeští lékaři o něm většinou neslyšeli.
Jak se ale lze dočíst na německých webech, u západních sousedů jde o vcelku populární novinku. Němci (podle údajů z přelomu roku) platí za měsíční kúru RSM od 149 do 298 eur.
Pozvánky na semináře o redoxu svědčí o tom, že si právě otvírá dveře na český trh. Rodí se jeho multilevelmarketingová síť a dá se čekat, že se Češi brzy ocitnou pod palbou dealerů. Jde o osvědčený postup, jehož průkopníkem v Česku se už v půli 90. let stala značka Herbalife.