Před 30 lety: 7. února 1976
Rudé právo ze soboty 7.února 1976 napsalo mimo jiné:
Nový ministr předseda Výboru lidové kontroly ČSSR. Prezident ČSSR Gustav Husák vyhověl žádosti Josefa Machačky a rozhodnutím ze dne 6. února 1976 jej ze zdravotních důvodů odvolal z funkce ministra-předsedy Výrobu lidové kontroly ČSSR. Jeho nástupcem se stal František Ondřich.
Jsme s lidem Angoly. Z mezinárodní konferenci na podporu Angolské lidové republiky, která se uskutečnila v Luandě, se vrátila delegace Čs.výboru solidarity s národy Afriky a Asie v čele s Miroslavem Houšteckým, který po příletu mj. řekl: mladé Angolské lidové republice je třeba aktivně pomáhat, ujistili jsme její představitele, že československý lid stojí pevně na straně lidové vlády a že ji bude i nadále důsledně podporovat.
Sedm miliónů Italů v generální stávce. Čtyřhodinovou generální stávku uspořádalo v pátek přes 7 milionů zaměstnanců všech italských průmyslových podniků. Tato stávka měla za cíl poukázat na stálé průtahy zaměstnavatelů při pojednávání nových kolektivních pracovních smluv a na pokračující krizi, která ohrožuje ztrátou práce další desetitisíce osob. Ve Francii zase pro změnu stávkovali v celé zemi hutníci.
Rozvědčíkův příběh. Pod tímto titulkem začínáme dnes v Haló sobotě otiskovat reportážní seriál Jiřího Stana o kapitánu Pavlu Minaříkovi a jeho úspěšně splněném poslání.
Vybraný článek v plném znění:
Malá zamyšlení: Uznání diváků.
Každý rok sestavuje televize pro svou potřebu na základě diváckého průzkumu jakýsi žebříček nejúspěšnějších pořadů. Tento žebříček za právě uplynulý rok je v mnohém poučný, vyplývá z něho, že z padesáti nejlépe hodnocených programů bylo plných čtyřicet vyrobeno vlastními televizními redakcemi, jen v deseti případech jde o pořady cizí. Vysoce byly hodnoceny takové inscenace jako Nejmladší z rodu Hamrů, Byl jednou jeden dům, Chalupáři, bakalářské příběhy, ale například i dramatizace románu T.Manna Buddenbrookovi, film Vyšší princip, přenosy ze spartakiády a jiné. I v hodnocení zahraničních pořadů jsou na předních místech pořady skutečně umělecky hodnotné, například film Osvobození, Romeo a Julie a další.
Z těchto, lze říci statistických výsledků vyplývá několik závěrů. Především, jak vysvítá už z několika uvedených příkladů, znovu se potvrzuje, že naše televizní tvorba přes dílčí prohry má vzestupnou úroveň, že dnes už dovede vytvářet televizní díla, která podávají a představují pravdivé svědectví o naší současnosti, že je dovede vytvářet v bohatosti žánrové i široké škále uměleckých forem. Za druhé a to je stejně významné že divácká obec jako celek rovněž vyrostla, že dovede poctivou tvůrčí a socialisticky angažovanou tvorbu pochopit a ocenit, že svou zdravou náročností vlastně povzbuzuje televizní tvůrce k poctivější, odpovědnější práci.
V letošním roce, v roce významných událostí, odpovědnost televizní tvorby dále roste. Uznání diváků a dosavadní společenská a umělecká odpovědnost tvůrců jsou tím nejcennějším darem, s nímž televize do příštích měsíců vstupuje.