reklama

Plánované investice do vodních staveb

Veřejný přístav Pardubice - 1.etapa bude  koncovým přístavem labské vnitrozemské vodní cesty, bude zajišťovat napojení na vodní cestu dopravního Logistického centra Pardubice.

Spolu se silničním a železničním napojením vytvoří překladní dopravní a skladovací uzel spádového území hradecko-pardubické aglomerace a prostřednictvím poměrně kvalitních silničních a železničních koridorů i Olomouckého a Moravsko slezského kraje. Celkové náklady stavby jsou 164 141 milionů Kč

Modernizace plavebního stupně Srnojedy, postaveného v roce 1932 až 1937, zajistí provoz plavebního stupně a zejména plavební komory na úrovni odpovídající současným požadavkům na bezpečnost plavebního provozu a evropskému standardu, Celkové náklady stavby jsou 116 800 milionů Kč.

Úprava plavební úžiny Chvatěruby odstraní kritické místo na Vltavě se skalními výchozy do dna, které omezují šířku plavební dráhy. Při nižších průtocích nejsou splněny předepsané parametry šířky a plavební hloubky. Celkové náklady stavby jsou 120 milionů Kč.

Zvyšování podjezdných výšek mostů na Vltavě odstraní nízké podjezdné výšky na dvou kritických úsecích, konkrétně se jedná o devět mostů a lávek na plavebním kanále Vraňany Hořín a dva mosty na horním plavebním kanále plavebního objektu Podbaba Celkové náklady staveb jsou 90 milionů Kč.

Rekonstrukce plavebních komor na Vltavě vodních děl Dolánky a Celkové. Náklady na stavy jsou 260 milionů Kč.

Modernizace ovládání plavebních komor na Labi na úseku středního Labe od Mělníka po Chvaletice zajistí u šesti plavebních komor instalaci elektromechanického pohonu a automatického ovládání namísto zastaralých, opotřebených a neekologických systémů ovládání hydraulickými servomotory.

Jedná se plavební komory vodních děl Kostelec n.L., Nymburk, Velký Osek, Klavary,  Kolín a Týnec n.L. Celkové náklady těchto modernizací jsou  85 milionů Kč.

Výstavba vývazišť a přistávacích míst má umožnit bezpečné nastupování a vystupování cestujících rekreační, turistické a sportovní plavby na Baťově kanále na území Zlínského a Jihomoravského kraje a na labsko-vltavské vodní cestě výstavbou dvaceti přistávacích míst a vývazišť městského typu i přírodního typu v turisticky zajímavých místech vodní cesty. Celkové náklady těchto staveb jsou 30,5 milionů Kč.

Dokončení automatického řízení plavebních komor na Baťově kanále na čtyřech plavebních komorách k zajištění dálkového ovládání funkce komor z plavidla i dispečinku Povodí Moravy v Uherském Hradišti a k monitoringu okamžitého stavu komor z důvodů absence obsluhy na těchto komorách. Celkové náklady této stavby jsou 11 milionů Kč.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama