Nová éra. Z Globusu i odjinud začínají mizet pokladní
Monitoring z Aktuálně.cz pro deník Insider
Praha - První zkušenosti hypermarketů a supermarketů se samoobslužnými pokladnami ukazují, že je schopno je využít v průměru 10 až 15 procent zákazníků. Ostatní nakupující raději zamíří k pokladně, za níž sedí živý člověk.
Po Tescu, které zprovoznilo první takovouto pokladnu již v roce 2008, nabízí tuto rychlejší alternativu i Globus, Albert nebo Kaufland. Další, kteří ještě před nedávnem tuto službu zákazníkům poskytnout neplánovali, v současné době pracují na podobných projektech.
O krok dále je řetězec Globus, který se rozhodl umožnit rychlejší nákupy i zákazníkům s velkým množstvím položek. Během tříměsíčního pilotního projektu samoobslužný systém Scan&Go v hypermarketu v pražských Čakovicích otestovalo pět tisíc zákazníků. "Systém funguje tak, že si zákazník na začátku nákupu vyzvedne s použitím své zákaznické karty ruční skener. Zboží tak skenuje již při vkládání do vozíku," vysvětluje mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Po skončení nákupu pak zákazník zaplatí u vyhrazených pokladen Scan&Go.