Nejcennějším značkám světa vévodí Coca Cola
Monitoring z Aktuálně.cz pro deník Insider
Washginton - Společnost Interbrand zveřejnila žebříček nejcennějších značek světa. Tedy těch, které jsou dlouhodobě konzistentní, nejlépe reprezentují určitou kulturu, vyvolávají emoce a dokáží ovlivňovat chování zákazníků.
První příčku obsadila Coca Cola, jejíž hodnota je vyčíslena na 77,839 mld. USD, přičemž meziročně vzrostla o 8 procent. Jak tvrdí autoři, Coca Cola má své příznivce více než pro chuť svých nápojů kvůli tomu, co symbolizuje - ať už je to zábava nebo osvěžení. "Společnost zvládá držet krok a zároveň si drží silný smysl pro nostalgii, která spojuje generace milovníků Coly," stojí ve studii Interbrandu.
Na druhé příčce skončila společnost Apple, třetí IBM. Následuje Google, Microsoft a GE, sedmý je řetězec McDonald's, následují Intel a Samsung. Desítku uzavírá Toyota.