reklama

Na Reygadase v Cannes bučeli, na Kidmanovou čekali

Monitoring z Aktuálně.cz pro deník Insider

Cannes - Post Tenebras Lux, nový film Carlose Reygadase by měl podle autora vyvolávat diskuzi nad naší marnou lidskou snahou vzdorovat sklonům k páchání zla. Řada novinářů na festivalu v Cannes však snímek plný nervujících, odpudivých, sexuálních i násilných obrazů "odněkud z Mexika" zjevně nepochopila a vyvolal v nich odmítavou reakci - na konci projekci odměnili sborovým bučením.

Jiný ze zcela otevřeně smyslných filmů v soutěži, The Paper Boy s Nicole Kidmanovou, upoutal pozornost diváků i recenzentů mnohem vstřícněji. Přitom v něm jde hlavně o to, kdy a jak brzy se dostaneme na plátně k sexu - či doslova hollywoodské hvězdě pod sukni. Režisér Lee Daniels sáhl po adaptaci knihy Petera Dextera, s nímž se vracíme do floridské minulosti a doby rasistických šerifů. Ve skutečnosti tu však tolik o hledání rasové spravedlnosti nejde. Stárnoucí blondýna Chess (Kidmanová) se chce vdávat a vybírá si mezi obviněnými kriminálníky. Všichni, ať černí či bílí, přitom skrývají nějakou svou obsesi. A příběh je nakonec svým způsobem drasticky vytrestá, neboť na závěr se tu řežou i hlavy, rozbíjejí oči či napichují klacky do zadnice. Sadomasochistický psychofilm zachraňuje právě výkon Kidmanové.

reklama
Doporučené recepty
    reklama