reklama

Ralph Lauren se pokouší o comeback. Jaké má plány?

V posledních letech se značce Ralph Lauren u zákazníků moc nedaří. Americký návrhář to ale hodlá brzy změnit.

Foto: Profimedia

Přestože poslední kolekce na nadcházející podzim a zimu byla krásná i nositelná, značce Ralph Lauren se dlouhodobě nedaří. Zahájila proto malou revoluci inspirovanou módními řetězci.

Od roku 2014 klesly zisky americké značky téměř o polovinu. Podle zástupců firmy je to hlavně kvůli čím dál silnější konkurenci konfekčních obchodů jako je Zara nebo H&M. Ty totiž přicházejí s novými kolekcemi mnohem častěji, rychleji reagují na potřeby a touhy zákazníků.

První změnou, která má pomoci tenhle trend změnit, respektice se mu přizpůsobit, je nový výkonný ředitel Stefan Larsson, který v minulosti působil třeba právě u H&M, kde přišel s nápadem mít vždy v nabídce trička za 10 dolarů (asi 240 korun) a džíny za 30 dolarů (asi 700 korun). Zkušenosti zíral i v dalším řetězci s konfekční módou Gap. Dá se tedy očekávat, že i Ralph Lauren se víc přiblíží zákazníkům, zejména těm mladým.

Jak píše Wall Street Journal, jeho úkolem bude přeměnit tak trochu old-schoolový chod firmy na značku, která bude pružnější, rychlejší, konkurence schopnější. Zároveň bude muset uspokojit šestasedmdesátiletého Ralpha Laurena, který coby zakladatel značky chce mít stále přehled a řadu funkcí si nechává. 

Larssonovy kroky jsou proto celkem razantní. Prozradil, že se značka bude kromě hlavní značky soustředit i na své další brandy jako je Polo a Lauren, hlavním segmentem by se měly stát kabelky a doplňky, které v tuto chvíli tvoří jen osm procent prodeje. Zároveň se zavře 10 procent obchodů, změní se i struktura managemantu, což znamená, že zhruba tisícovka lidí přijde o práci.

Dále chce zkrátit dobu, během níž se kolekce z přehlídky dostane do obchodů - místo 15 měsíců by to mělo být jen devět. Součástí "comebacku" budou i testovací kolekce, které pomohou zjistit, co zákazníci od značky Ralph Lauren vlastně chtějí. Co bude úspěšné, to se oficiálně zařadí do výroby a prodeje.

Zpátky na vrcholu by firma měla být v roce 2019. Jak upozorňují páteční Hospodářské noviny, není jisté, jestli představenstvo firmy bude mít takovou trpělivost a nechá Larssona dodělat jeho práci.

reklama
Doporučené recepty
    reklama