Ženy v menopauze mají svou kolekci. Mírní návaly horka a je cenově dostupná
"Je to velké tabu, které musíme změnit." "Styděla jsem se," říkají ženy v reklamní kampani značky Primark. Módní řetězec na trh uvedl první kolekci pro lidi, kteří procházejí menopauzou. Má snižovat návaly horka a pomoci těm, které podle mnohých výzkumů menopauza diskriminuje v pracovním prostředí.
"Uvědomujeme si problémy, s nimiž se potýkají ženy v menopauze," uvedla Ann-Marie Creganová, obchodní ředitelka společnosti Primark, pro britský deník Independent. "Naší ambicí je podporovat ženy ve všech životních fázích a čelit každodenním tabu. Všimli jsme si, že specializované produkty pro ženy v menopauze nejsou přístupné nebo cenově dostupné všem, proto jsme se to rozhodli změnit," vysvětluje Creganová.
Módní řetězec Primark uvedl na trh kolekci pyžam a spodního prádla pro ženy, které právě procházejí menopauzou a potýkají se s návaly horka. Čtrnáct typů oblečení je vyrobených pomocí technologie, která chladí a reguluje teplotu a zápach. Cena se pohybuje v přepočtu od 200 do 340 korun.
Spolu s uvedením nové kolekce bude Primark ve svých obchodech a na sociálních sítích také poskytovat informace o menopauze. Creganová uvedla, že značka novou kolekci vyvíjela a testovala dva roky: "Chtěli jsme si být jistí, že vytvoříme produkty, které jeden z nejčastějších příznaků menopauzy opravdu zmírní."
Menopauza ovlivňuje ženy v práci
Podle britských výzkumnic Megan Reitzové, Mariny Boltonové a Kiry Emslieové je menopauza jedním z největších diskriminačních tabu především v pracovním prostředí. "Firmy ignorují, že mentální i fyzické příznaky menopauzy mají vliv na pracovní výkon ženy," píšou autorky v článku pro časopis Harvard Business Review.
Podle britské studie z roku 2019 potvrdilo 59 procent žen, že mají příznaky menopauzy negativní dopad na jejich práci, a kolem poloviny dotázaných uvedlo, že mají problém plnit zadané úkoly. Jiná studie provedená na téměř devíti stovkách žen přišla se závěrem, že snížené sebevědomí, špatné soustředění a špatná paměť, které se spojují s příznaky menopauzy, působí ženám obtíže v práci.
V českém prostředí se zbořit tabu o menopauze snaží herečka Eva Holubová se svou dcerou Karolínou. Společně minulý rok vytvořily podcast Menopauza není pauza.
V Brně tento týden otevřel Primark svou 406. pobočku na světě. Mezi hlavní faktory úspěchu oděvní společnosti patří velký výběr a nízké ceny, na druhou stranu čelí kritice kvůli podpoře trendu fast fashion a využívání levné pracovní síly.