reklama

Deštník za 40 tisíc. Když prší, nesmí se ale použít. Číňany luxusní novinka pobouřila

Počátkem června má do prodeje v Číně přijít luxusní paraple, které vzniklo ve spolupráci dvou západních oděvních značek. Na nákup zboží, které je k dostání za více než 38 tisíc korun, se už tvoří čekací listina zájemců a zájemkyň. Jak se ale ukázalo, produkt není vůbec vhodný pro ochranu před deštěm. To čínské nákupčí rozzlobilo.

Foto: Gucci

Luxusní paraple od západních oděvních značek Gucci a Adidas pobouřilo Číňany. Doplněk za 11 100 jüanů (38 500 korun) totiž není vodotěsný, a nelze ho proto použít jako deštník, napsal server BBC.

Paraple v rámci spolupráce německého sportovního giganta Adidas a italského módního domu Gucci vstoupí do prodeje v Číně 7. června. Gucci na svých stránkách uvádí, že produkt "není voděodolný a je určen pro ochranu před sluncem nebo dekorativní použití".

Omezené využití exkluzivního paraplete ale rozlítilo uživatele čínské sociální sítě Weibo. Svou kritiku sdílejí pod hashtagem, který v překladu znamená "deštník za 11 100 jüanů není voděodolný" a jež zatím zhlédlo na 140 milionů lidí. Jeden z přispěvatelů paraple nazval "velkým, ale zbytečným módním výstřelkem", jiní ale mají pro jeho případné budoucí majitele pochopení.

"Ti, kteří jsou ochotni za luxusní zboží zaplatit, aby ukázali své jmění, se o praktické využití nezajímají," uvedl další uživatel.

Mluvčí módního domu Gucci čínským médiím řekl, že produkt "není doporučený k použití jako deštník", má podle něj ale "vysokou sběratelskou cenu a hodí se jako každodenní doplněk".

Čína je pro přední luxusní značky klíčovým trhem, píše BBC. Prodej luxusního zboží ve druhé největší ekonomice světa loni vzrostl o 36 procent a v následujících třech letech se může stát celosvětově největším trhem pro odbyt tohoto typu zboží, uvádí poradenská společnost Bain & Company

reklama
reklama
reklama