reklama

Fendi - módní značka s rodinnou tradicí

Fendi je módní značka, která neopustila rodinný kruh svých zakladatelů a její budoucnost je v rukách vnučky Marie Silvie Venturini Fendi.

Foto: Profimedia.cz

Fendi je módní značka, která neopustila rodinný kruh svých zakladatelů a její budoucnost je v rukách vnučky Marie Silvie Venturini Fendi.

Historie módní značky Fendi se začala psát již v roce 1918, kdy Adele Casagrande otevřela svůj první butik s kožešinovou a koženou módou v centru Říma. V roce 1925 se Adele provdala za Edoardo Fendi a společně se rozhodli dát módnímu butiku jméno Fendi. Obchod velmi prosperoval a v roce 1932 byl otevřen další butik. V roce 1946 začala nejstarší dcera Paola pracovat pro rodinný podnik. Její sestry Carla, Anna, Franca a Alda ji brzy následovaly. V té době byla značka Fendi jen malým prosperujícím rodinným podnikem, který svou světovou slávu získal až v roce 1965 díky spolupráci s mladým německým návrhářem Karlem Lagerfeldem. Všech pět sester je naprosto nadšeno novým návrhářem a podnik zažívá období svého prvního rozkvětu, během kterého Karl navrhl dodnes používané a jasně rozeznatelné logo s dvěma F.

Současnost značky

V 80. letech Fendi představuje svou první dámskou a pánskou kolekci a rovněž první parfémy. Fendi se stává znakem elitářského přepychu mezinárodní smetánky. V 90. letech dochází k ústupu kožešin a to převážně díky aktivitám ochránců zvířat. Fendi v této době zažívá úpadek. Pomoc přichází od vnučky Maria Silvia Venturini Fendi, která uvádí na trh kabelku Baquette, inovovanou verzi kabelky své babičky Adele, zakladatelky módní značky. Hvězda Fendi začla opět stoupat. Její celosvětový návrat na vrchol na konci devadesátých let a nadšení pro baroko rozhodlo o tom, že společnost LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton) a Prada koupili 51procentní podíl ve značce a v roce 2001 se společnost LVMH nakonec stala jediným partnerem. Nicméně i nadále je Fendi do značné míry rodinný podnik. Sláva značky stojí na talentu Marie Silvie Venturini Fendi, která vytvořila v roce 1987 sérii Fendissime, určenou především pro mladé. Nyní je převážně návrhářkou doplňků a pánskýh oděvů. I muž, který stojí za velkým úspěchem Fendi - Karl Lagerfeld - pokračuje jako hlavní módní návrhář a úzce spolupracuje se sestrami Fendi.

Fendi je módní značkou plnou extrémů, velkých kožešin, překrásných kabelek. Modely této značky nepatří mezi ty, které nejsou nositelné a jsou vhodné jen pro módní mola. Je to svěží móda ulice.

Zajímavosti

Fendi není jen móda. Nejnovější kolekce Fendi se týká nábytku, sedacích souprav, křesel a jiných bytových doplňků. Fendi do této řady vkládá hlavně svojí neskutečnou kvalitu, dokonalý výběr materiálu, kreativitu a ruční práci. Nelze opomenout i překrásné klasické obroučky k brýlím. Jejich vzhled je dokonalý a jako módní doplněk nepostradatelný. I značka Fendi byla prezentována na filmovém plátně a to například nádherným červeným pláštěm, který měla na sobě herečka a modelka Elizabeth Hurley ve filmu „Smlouva s ďáblem". Ani v seriálu Sex ve městě kostýmní návrhářka - slavná Patricia Field - nezapomněla na tuto značku a kabelky Fendi se prolínaly všemi epizodami.

Více ze světa módních značek se již brzy dozvíte na www.beinstyle.cz

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama