reklama
 

"Češky si stále neumí vybrat dioptrické brýle," říká podnikatelka

Práce ve velké korporátní firmě přestala Janu Lemieux naplňovat, tak si s manželem, který pochází z Francie, otevřela vlastní optiku. Naráží ale na to, že vnímáme nošení brýlí jako handicap.

Foto: Easy Optic

Ačkoliv ve světě jsou cool dioptrické brýle natolik módní, že se k jejich nošení občas uchylují i ti, kteří je vůbec nepotřebují, Češi k takovému přístupu zatím nedospěli. Často volí tuto korekci zraku jen v nezbytné nutnosti, nad designem často nepřemýšlí a nechtějí nijak vyčnívat.

Když byla Jana Lemieux na mateřské se svým starším synem, rozhodli se s manželem, který je Francouz, začít podnikat. Coby cizinec totiž silně vnímal, že v Čechách chybí místa, kde si můžete koupit zajímavé rámečky skel brýlí, nikoliv jen nutnou zdravotnickou pomůcku.

"Proto jsme naši optiku Easy Opti koncipovali jako obývací pokoj, kde si vyberete brýle. Řada zákaznic se ale pořád bojí. Chceme je naučit, že brýle doplní jejich styl, oblečení, způsob života. Pokud si nechají poradit, budou dostatečně dlouho zkoušet a najdou ty pravé pro svůj obličej, může to být láska na celý život," vysvětluje Jana Lemieux.

Vnímejte brýle jako důležitou investici, podobně jako třeba auto. K jejich výběru je proto nutné se postavit stejně zodpovědně. "Obecně moc dáme na to, co si myslí okolí, na úkor našeho vlastního pocitu a pohodlí. Zákazníci si například vezmou s sebou do studia manžela, manželku a ti vybírají brýle prakticky za ně. Brýle přece budete nosit vy, nikoliv blízcí."

Mýty a trendy ve světě brýlí

Další rozšířeným omylem je mít slabší dioptrie, aby si oko "nezvykalo". Tento mýtus se rozšířil během socialismu a některé starší generace očních lékařů ho ještě přiživují. Podle Jany Lemieux potřebujeme přesnou korekci zraku, jinak nám hrozí nejen zhoršené vidění, ale také třeba bolesti hlavy.

A jaké jsou trendy v dioptrických brýlích? Především retro: à la 70. léta, "pilotky", silné kulaté obroučky. Na skla bez obrouček, která letěla okolo roku 2000, prosíme, zapomeňte. Nebojte se vystoupit z davu, vždyť být "brejlounem" může být velmi šik!

reklama

Komerční tip

reklama