Lidovci: Kontakt s voliči především
Praha - Kampaň křesťanských demokratů se podle mluvčího strany Ondřeje Jakoba bude soustředit hlavně na přímý kontakt s voliči.
K tomu má pomoci i speciální vlak Klidná síla, který bude až do voleb projíždět republikou.
Lidovci uvažují o jeho nasazení i pro podzimní senátní a komunální volby, protože "pronájem" vlaku platí na celý rok.
Klidná síla ale nebude jediným lidoveckým heslem. Na voliče se obrátí také s výzvou "Volte rozum!".
"Má to symbolizovat, že KDU-ČSL je jedinou racionální volbou mezi ODS a ČSSD," vysvětlil mluvčí Jakob.
Kromě vlaku a hesel využijí lidovci v kampani také fotbalistu Františka Straku. O víkendu se podle Jakoba již uskutečnil první fotbalový turnaj, který lídr KDU-ČSL v Karlovarském kraji zaštítil svým jménem.
Politici KDU-ČSL si snaží vytvořit v kampani náskok, a tak už od podzima objíždějí české obce, ve kterých diskutují s občany.
Výjezdy na venkov, kterým se ve straně pracovně říká "minikotle", prý vymyslel místopředseda Jan Kasal. Dosud lidovci stihli navštívit 530 obcí.
Na kampaň mají lidovci připraveno 45 milionů.