Třpytivé pihy Taylor Swiftové způsobily poprask v beauty světě
Stačilo, aby se slavná zpěvačka jednou objevila na fotbalovém zápasu svého přítele s třpytkami na obličeji, a poptávka po do té doby neznámé značce prudce stoupla – o neuvěřitelných 2500 procent.
Efekt Taylor Swiftové je v ekonomických vědách už studovaným fenoménem - kam americká zpěvačka přijde, tam přinese peníze, a čeho se dotkne, to se promění ve zlato. Důvodem je především její silná fanouškovská základna. Sílu tohoto efektu teď pocítila i dosud neznámá, rozjíždějící se kosmetická firma s názvem Fazit. Minulý týden se totiž Swiftová objevila na fotbalovém zápasu svého přítele s jejich produktem na tvářích: falešnými třpytivými pihami.
Podle majitelky Aliett Buttelmanové prodeje stouply takřka okamžitě o neuvěřitelných 2500 %. Neskrývala své dojetí nad tím, že její produkt vynesla zrovna Swiftová: "Zůstala jsem úplně ohromena - doslova jsem brečela!" řekla Buttelmanová deníku Daily Mail. "Byl to emocionální moment, vidět svou tvrdou práci posledních dvou let na někom, kdo definuje naši generaci."
Nebyla to ovšem tak, že by Buttelmanová ponechala osud svého produktu šťastné náhodě. Přiznala, že jej v rámci propagace sama již před časem zaslala vizážistickému týmu slavné zpěvačky s tím, že během Swiftové turné Eras Tour zejména v Evropě poptávka po kosmetických třpytkách prudce stoupla. Svou kosmetickou značku založila Buttelmanová teprve v dubnu tohoto roku.
Zlaté třpytivé pihy okamžitě upoutaly pozornost amerických módních redakcí, podle některých se ale názory na ně značně liší a rozdělují lidi na dva tábory. Zatímco mnoho fanoušků zpěvačky netají své nadšení, objevily se kritické hlasy, podle kterých třpytky v určitých úhlech nevypadají zrovna lichotivě - objevilo se dokonce přirovnání ke kapičkám krve po mikrojehličkování.
Veselé třpytky ale není potřeba brát tak vážně: líčení má být v první řadě zábava a pravda je, že někdy jsou standardy kladené na zevnějšek slavných lidí, obzvláště žen, zbytečně vysoké. Konec konců, jak připomíná redaktorka amerického časopisu Harper's Bazaar, Swiftová si v nich nešla převzít Oscara, účastnila se pouze fotbalového zápasu a tam jsou zcela běžné ještě víc a bláznivěji pomalované obličeje.