reklama

Trápí vás poslední tři kila? Víme, jak se jich konečně zbavit

Zbavit se několika posledních kilogramů bývá na hubnutí to nejtěžší. Přinášíme pár vyzkoušených triků, jak s nimi zatočit jednou provždy.

Foto: iStock

Vlastně se dá říci, že čím více kilogramů potřebujete shodit, tím rychleji to ze začátku jde. Jenže pak se ten proces najednou zastaví, vy se můžete přetrhnout, a přesto už nehubnete ani o gram, přestože byste chtěli. Co teď?

Dobrou zprávou je, že nemusíte nutně začít makat ještě víc a jíst ještě míň. Stačí mít plán a jít na to chytře.

Zvedejte železo

Posilování s vlastní váhou je sice skvělé, ale zvedání činek má mnohem lepší výsledky za kratší čas. Při cvičení s vlastní váhou totiž nezasáhnete všechny svaly tak efektivně. Pořiďte si domů dva páry činek, jeden lehčí, jeden těžší, a používejte je aspoň pět minut každý den. Spousta fitness průzkumů dokazuje, že krátké, ale opravdu intenzivní cvičení je účinnější než dlouhé, ale méně náročné. Pokud zároveň neberete testosteron a nepřejídáte se, není žádný důvod k obavám z toho, že vaše svaly naberou přílišný objem.

Nepřeceňujte kardio

Samozřejmě je pravda, že jakékoli kardio cvičení je skvělé pro pálení kalorií a hubnutí, na druhou stranu je dokázáno, že pokud si dáte kardio trénink, v příštích čtyřiadvaceti hodinách se automaticky méně hýbete. Když jdete ráno běhat, odpoledne už se vám tolik nechce pěšky do schodů, které byste jinak dali bez přemýšlení. Důvod je jednoduchý - jste unavení a nohy jsou tak těžké. Důsledkem však je, že na vás kardio nemá žádný velký účinek.

Berte to tedy tak, že kardio je tak trochu navíc a že se v žádném případě nesmíte vzdát ostatního, běžného pohybu. Pokud jsou schody příliš náročné, choďte pěšky místo jízdy tramvají, pochodujte, zatímco telefonujete. Některé firmy dokonce zavedly porady během procházek. Jiné zavádějí pracovní stoly, u kterých lze stát. I tím se můžete inspirovat. Přesně tyhle maličkostí zajistí, že budete spalovat po celý den, a tak znovu začnete hubnout a zbavíte se i těch posledních stagnujících kilogramů.

Zdřímněte si

Krásná rada, že? Navíc účinná. Nedostatek spánku totiž zvyšuje chuť k jídlu - nevyspalé tělo si totiž žádá o přísun energie, která mu dochází. Ideálních je samozřejmě sedm až osm hodin denně, někdy se to ale nepoštěstí. V takových dnech si dejte třicetiminutovou pauzu, pro kterou má angličtina skvělý výraz power nap. Takhle krátký spánek skutečně stačí k tomu, abyste nabrali sílu a cítili se fit.

Zvýšíte tak svoji výkonnost, sílu totiž naberou i vaše svaly, které jedině během spánku skutečně odpočívají a regenerují, a pak je snadné vyjít dokonce i ty schody po kardio cvičení, a obecně máte najednou mnohem víc energie se jakkoli hýbat. Důležité však je provozovat tuhle pauzu brzy odpoledne, a nedat si ji delší než půl hodiny. V opačném případě se totiž můžete vzbudit ještě unavenější, anebo naopak budete mít problém usnout večer, což může narušit vaši pravidelnou spánkovou hygienu.

Vyhněte se elektronice

Každý den si najděte hodinu (je úplně jedno kdy), během níž se úplně odpojíte od všech přístrojů. Je dokázáno, že pak opravdu budete mnohem více aktivní. Zvlášť když si přímo přikážete, že tenhle čas aktivně využijete. Můžete jít na rychlou procházku se psem, dát si jeden trénink navíc, jít si zaplavat, nebo prostě jen na další schůzku dojít pěšky svižnou chůzí. V mobilu sledujte, kolik kroků jste každý den zvládli. K tomu, abyste začali shazovat, co bylo dosud trvale uloženo, stačí deset tisíc kroků denně. Skvělé je, že vám ta hodina nebude chybět. Schválně si někdy spočítejte, kolik času strávíte na sociálních sítích nebo čtením bulváru. Jestli víte, že je to dokonce víc než hodina, a zároveň tušíte, jak těžký pro vás tenhle "absťák" bude, nainstalujte si aplikaci Freedom, která vám může zakázat připojení k internetu až na osm hodin.

Jezte (správné) tuky

Podstatou hubnutí je, že tělo musí mít menší příjem kalorií, než dokáže spálit. To je také jeden z důvodů, proč poslední tři kilogramy jdou tak těžko pryč. Neznamená to ale, že byste měli jíst jen kapustu a klíčky. Stačí si pečlivě vybírat. Ideální je jídlo, které zasytí a dodá energii, a proto se rozhodně nevyhýbejte tukům. Bez nich totiž tělo vysílá signály hladu a výsledkem jsou diety, při nichž zbytečně trpíte.

Dalším důvodem, proč je potřeba jíst tuk, abyste se zbavili tělesného tuku, je, že zpomaluje trávení. Tím se uvolní glukóza do krevního řečiště, díky čemuž je hladina inzulinu nízká a tělo může uvolňovat tuky uložené v těle. Přidáním tuku do jídla tedy zpomalíte odbourávání sacharidů a urychlíte spalování. Laicky řečeno, když tělo zjistí, že mu dáváte dostatek tuku v potravě, ochotněji se zbaví uložených zásob. Zdravé tuky, tedy esenciální mastné kyseliny, najdete třeba v ořeších, rybách, nejrůznějších semínkách nebo avokádu.

Mějte jasný cíl

Ať už zlepšujete kondici, anebo se pokoušíte zhubnout, musíte mít velmi konkrétní cíle. To znamená, že si určíte, nejen čeho chcete dosáhnout, ale i kdy. Napište si to na zrcadlo v koupelně, na malý papírek, který vložíte do peněženky. Zkrátka mějte svůj plán několikrát denně na očích. Díky tomu si vždycky dvakrát rozmyslíte, než vynecháte trénink nebo sníte dort. Tím, že máte jasné datum, hned se vám také vybaví důsledky vašeho rozhodnutí, tedy že s každým hříchem se dosažení vašeho vysněného cíle o nějakou dobu posouvá.

Prokop: Lidí, kteří nechtějí žádná opatření, je málo. Roušky jich odmítá pár procent | Video: Martin Veselovský
reklama
reklama
reklama