Konec vysokoškolského snu. Místo do Googlu na recepci
Zprávy z Aktuálně.cz pro Insider
Praha - Vysokoškoláci mají ohledně své vysněné práce jasno. Nejvíce se jich po skončení školy vidí v České spořitelně, v ČEZu, Deloitte nebo rovnou u Googlu - alespoň podle průzkumu České studentské unie.
Po promoci se ale někteří vracejí tvrdě na zem a pak mezi sebou bojují o místo recepční nebo práci asistenta. Jak ukázala data společnosti LMC, která v Česku provozuje pracovní portál Jobs.cz, právě u těchto absolventských pozic je v posledních třech letech největší přetlak.
Orientačně: pokud se objeví nabídka místa na recepci, odpoví na inzerát v průměru 187 osob. Jelikož na Jobs.cz vyšlo v prvním pololetí 152 podobných nabídek, lze tedy zjednodušeně říci, že Češi poslali celkem 28 424 "přihlášek" na tuto práci.
Atraktivita pozice přitom roste - ve stejném období loni odešlo jen 26 055 odpovědí, v první polovině roku 2010 jich bylo přes 24 tisíc. Zároveň se zvyšuje průměrný počet odpovědí na jeden inzerát - před třemi lety jich bylo "pouze" 129.
"Je to obecně práce, kterou lze získat nejsnadněji," myslí si analytik LMC Tomáš Dombrovský. Kvalifikace tu podle něj nehraje roli, důležitá je většinou angličtina, schopnost psát na počítači a reprezentativní vystupování. "Vysokoškolák má tu výhodu, že vypadá v očích zaměstnavatele schopněji," doplňuje Dombrovský.