reklama

Web je vaší vizitkou

Internetové stránky jsou často tím prvním, podle čeho budou obchodní partneři či potenciální zákazníci posuzovat vaši firmu.

Foto: Profimedia.cz

Internetové stránky jsou často tím prvním, podle čeho budou obchodní partneři či potenciální zákazníci posuzovat vaši firmu. Navíc mnoho z nich vás může najít právě přes web. Proto je důležité, aby byl nejen pěkný na pohled, ale také aby přinášel správné informace.

Jak ale vybrat správnou firmu a na co si dát pozor?

Web je vaší výkladní skříní, a tak není dobré šetřit na jeho tvorbě -  Investované peníze se vám totiž mohou velmi dobře vrátit, když vám přinesou nové zákazníky, projekty, partnerství… Než se ale rozhodnete oslovit firmu, která vám stránky „postaví", musíte si promyslet několik věcí.

Jeho výrobu tak zadejte profesionálům.

Tou první je doména, adresa, na níž vás mohou ostatní nalézt. Obvykle jde o jméno firmy, případně název služeb. Pokud je ale již jméno vaší firmy obsazené, zkuste vymyslet jinou variantu, pod níž vás mohou ostatní vyhledat nejsnáze. Obecně platí, že je dobré, aby byl název co nejlépe zapamatovatelný a neobsahoval znaky, jako jsou pomlčky. Tak vaše doména nevypadne zákazníkům či partnerům z hlavy (a oni neskončí omylem u někoho jiného). Pak si na stránkách registrátorů najděte, zda je doména volná. Pokud ano, rovnou si ji můžete zaregistrovat. Seznam všech registrátorů najdete na www.nic.cz.

Neméně důležité je přesně stanovit zadání...

...které od vás firma, jíž si vyberete, posléze dostane. Komu je web určen a jakou roli by měl plnit? Půjde o posílení značky, představení služeb, nebo přímo o prodej výrobků? Teprve na základě takovéto úvahy lze stanovit, jaká by měla být struktura stránek. Studio totiž může mít skvělé zkušenosti s optimalizací vyhledávání či s vytvářením grafických návrhů, tím, kdo zná své obchodní partnery a zákazníky, stejně jako svá očekávání, jste ale vy. Jiný web potřebuje obchod na malém městě, kterému stačí stručně popsat zboží a nabídnout kontakt, jiný firma, která chce dodávat služby po celé republice.

Sežeňte si reference!

Budete-li vybírat firmu, podívejte se na prezentace webdesignérských studií ve svém okolí: na své stránky dala určitě ty nejlepší projekty. Podívejte se tedy na klienty, které uvádějí ve svých referencích a projděte si jejich stránky. Líbí se vám, jak vypadají? Jsou přehledné? Je jejich struktura logická, nebo vám přijde zmatená či nedostatečná? Orientujete se v nich dobře? Rozhodovat byste se totiž neměli jen podle grafického návrhu. Samozřejmě, ten je důležitý, protože slouží jako určitá vizitka. Neméně důležité ale je, aby vybrané studio umělo dobře rozvrhnout strukturu webu a také jej dokázalo optimalizovat pro vyhledávače.

Spojte síly!

Při výběru se tedy firmy zeptejte, jaké má s těmito pracemi zkušenost. Pokud se vám zdá, že má například studio dobré grafiky, jejichž práce se vám líbí nejvíc, ale v ostatních oblastech „pokulhává", zkuste se s ním domluvit, zda se může spojit s nějakou konzultační agenturou, která se spíš specializuje na znalost internetu a řešení. Pokud se jedná o rozsáhlejší internetový projekt, který bude zahrnovat různé interaktivní formáty, můžete se obrátit i na kreativní agenturu.

Jak strukturovat web, jaký vybrat redakční systém, jak na grafiku? Dozvíte se ZDE!

Do komunikace se zákazníky dnes významně zasahují sociální sítě, především Facebook. Jak je využít při budování značky?

Nevyužívat sociálních médií by byla chyba. Zůstaňte v kontakt, byť virtuálním!

Zdroj: www.zivotnapadum.cz

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama