reklama

Vybíráte dodavatele? Čiňte tak s rozvahou

Jak najít ty pravé - účetní, daňové poradce, právníky, ale třeba i odborníky na marketing, PR, catering atd.?

Foto: Profimedia.cz

Nejste-li Ferda Mravenec, který vše ve svém oboru podnikání i povinnostech vyplývajících z podnikatelského statutu zvládne sám, budete dříve nebo později potřebovat dodavatele.

Typickým příkladem jsou služby účetních, daňových poradců, právníků, ale třeba i marketingu, PR, cateringu či konkrétních produktů. Jak najít takové, na něž bude spoleh, co se termínů i kvality týká?

Zkuste se řídit několika základními radami, na nichž se shodují jednotlivci i firmy, kteří se na trhu pohybují už dlouho. Mají totiž zkušenosti s bezvadnými dodavateli i těmi, s nimiž se spolupráce a komunikace blíží pocitu absolutního zmaru.

 

Reference a certifikace

Udělejte si průzkum trhu, vyberte užší okruh dodavatelů, kteří vás zaujali, a ptejte se známých i zkušených podnikatelů na názor na jejich služby. Reference si můžete vyžádat i od dodavatelů samých, které oslovíte svou poptávkou, resp. zadáním toho, co požadujete.

 

Stejně tak se vyplatí - podle typu služby, kterou požadujete - zjistit, zda potenciální dodavatel vlastní relevantní certifikace, nebo je třeba členem profesní organizace sdružující odborníky v oboru. Právě certifikace a členství v odborném sdružením vypovídají o tom, že daný podnikatel to se svým oborem myslí vážně.

Podnikáte-li třeba v event managementu, znáte do velké míry trh i konkurenci. Zeptejte se přímo jejích zástupců. Určitě se najdou tací, kterých si vážíte a kteří vás nepošlou za těmi nejproradnějšími či nejméně spolehlivými dodavateli dekorací, osvětlovací techniky či cateringu, nebo společností, jejíž hostesky unuděným výrazem jednoznačně odradí všechny hosty vaší kulturní akce od zábavy až do rána.

 

Jméno a působnost na trhu

Díky tomu, že svět je globální vesnice, najdete na internetu opravdu všechno - a ověříte tu i názory jiných klientů na toho či onoho dodavatele. Nejčastěji je najdete v diskuzích na oborových webech nebo v online médiích. Pátrání a ověřování vás bude stát sice čas, ale může změnit váš názor na preferovaného dodavatele. Případně můžete nechat ověření kvality dodavatele na firmách, které se touto činností zabývají profesionálně. Dobu působnosti na trhu, předchozí dodávky a úspěchy u jiných klientů (často i s podrobnějším popisem realizace) obvykle najdete přímo na webu firmy - má-li se čím chlubit, určitě tyto informace nebude zamlčovat.

 

Další rady, jak si vybrat správného dodavatele - naleznete ZDE!

 

Tip závěrem: Nevíte, kde hledat konkrétního dodavatele, nechcete do detailního průzkumu investovat příliš času a energie? Zkuste online nástroje pro zadání poptávky - sledují je dodavatelé s nabídkou produktů a služeb od A do Z. Příkladem je portál www.aaadodavatel.cz.

 

Zdroj: www.zivotnapadum.cz

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama