reklama

Podnikám v rukavičkách a daří se mi!

Eliška provozuje čtyři e-shopy a je autorkou nápadu rukavice pro dvě ruce, které prodává pod značkou gLove. V současné době své nápady směřuje především do dobročinných projektů. Jaké je podnikání v rukavičkách?

Foto: Žena

Eliška Počarovská se narodila ve Znojmě, vyrůstala však v městečku Miroslav. Vystudovala Management na Masarykově univerzitě v Brně. Své zkušenosti jako projektová manažerka v nadnárodních společnostech úspěšně aplikuje na své podnikatelské aktivity.

Provozuje čtyři e-shopy a je autorkou nápadu rukavice pro dvě ruce, které prodává pod značkou gLove. V současné době své nápady směřuje především do dobročinných projektů.

Jak vznikly rukavičky pro dva?

Nápad přišel před dvěma lety na zimní vycházce se synovcem. Je to velice živé dítě, takže když ho něco zaujalo, vytrhl se mi, protože rukavice po sobě jednoduše sklouzly. Proto jsem přišla s nápadem gLove - rukavice pro dvě ruce, které umožňují, aby dospělý dítě pevně držel. Současně se nápad líbí také dětem; několik rodičů se mi ozvalo s tím, že díky gLove už ranní cesta do školky není doprovázena pláčem. Rukavičky gLove jsou v současné době také ve verzi pro dospělé.

Byl to váš první nápad na podnikání?

Podnikání mě zajímalo již od střední školy, takže těch nápadů bylo poměrně hodně. V současné době mám 4 e-shopy, každý zaměřený na něco jiného. Kromě rukaviček gLove prodávám také psí pelíšky přímo z výroby a molitanové kostky Molis. Jediným „netextilním" výrobkem, který prodávám, je Pivní adventní kalendář, který paradoxně kupují hlavně ženy.

Čím se snažíte odlišit od ostatních?

Dětská verze gLove je chráněná v celé EU, Pivní adventní kalendář pak v České republice. V této podobě tedy není nutné se odlišovat, díky průmyslové ochraně nesmí konkurence napodobovat mě. U pelíšků se snažím poskytnout přidanou hodnotu v možnosti volby. Zákazník si může vybrat látku z aktuální nabídky a ze stejného materiálu si může nechat došít i doplňky. Pokud má tedy pes pelíšek v kuchyni, může mít zákazník např. sedáky na židle ve stejné barvě.

Jaké byly vaše první kroky? Čím je podle vás potřeba začít?

U pelíšků, molitanových kostek a pivního kalendáře jsem začátek prodeje řešila přes internet. Co se týká rukaviček gLove, nebyla jsem si jistá, jestli výrobek není až moc extravagantní a jestli má vůbec šanci na úspěch. Přihlásila jsem se proto do soutěže Nápad roku 2010, abych získala zpětnou vazbu od lidí, kteří se v byznyse pohybují.

Reakce porotců však byly velmi pozitivní, jeden si dokonce koupil rukavici přímo při mé prezentaci. Nakonec jsem s gLove obsadila 5. místo, což přineslo zájem o mé podnikání ze strany médií. Účast v Nápadu roku považuji za stěžejní pro další vývoj gLove a sama můžu tuto soutěž doporučit. gLove získala také 1. místo v soutěži Český vynález na iDnes.cz. Tato výhra zase pomohla tomu, že se o mně dozvěděli také Češi žijící v zahraničí a rukavičky už se posílají také tam. Nejkurióznější byla zájemkyně z Korey.

Pomáhá vám někdo?

Mám velké štěstí, že moje maminka má šicí dílnu. Takže v současné době se já starám o celkový koncept, marketing a další strategii, maminka pak řeší výrobu a vyřízení objednávek.

Jak řešíte financování?

Vzhledem k tomu, že jsem začala těsně po škole a neměla jsem žádné velké úspory, řešila jsem finance osobní půjčkou. Teď už se jednotlivé e-shopy financují samy.

Jak jste se dozvěděla o akademii?

O akademii jsem se dozvěděla z Facebooku. Projekt Život nápadům se mi líbil, proto jsem se přidala mezi fanoušky a sledovala všechny novinky. Víkendová akademie byla úžasná, naprosto předčila má očekávání. Rozhodně mě nakopla dál, pomohla utřídit myšlenky a ukázala směr. Také jsem zde mohla navázat obchodní spolupráci s Monikou Komjati s kosmetikou Calinesse. Všem začínajícím podnikatelkám bych Akademii velice doporučila.

Máte kreativní nápady, plánujete nějaký další projekt?

Co se týká e-shopů, tak v dohledné době určitě další neplánuji. Mé nápady teď směřuji především do neziskové oblasti. V loňském roce jsem zorganizovala pokus o světový rekord ve skládání největšího puzzle na světě, které má 32 256 dílků. Toto puzzle skládalo 50 nadšenců téměř 65 hodin v podstatě nonstop. Díky nim jsme světový rekord opravdu získali.

Letos organizuji další akci: „Puzzle jako živoucí kronika". Jedná se o puzzle, které si necháme vyrobit na zakázku. Bude mít více než 40 000 dílků a bude zachycovat město Miroslav a lidi, kteří zde žijí. Součástí nového rekordu se mohou stát i přespolní. Když si koupí políčko, mohou na něj umístit fotku, vzkaz, obrázek dítěte, oblíbený citát apod. Výtěžek z této akce půjde na činnost Domu dětí a mládeže a na rozšíření služeb zájmové činnosti i pro další skupiny obyvatel, např. pro seniory.
Více informací je možné nalézt na www.puzzlerekord.cz

Více se o projektu Život nápadům dozvíte ZDE!

 

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama