reklama

Chcete něco dokázat? Musíte být zvědavý samouk, říká úspěšná Kanaďanka

Podle svých slov se úspěšnou marketingovou specialistkou stala díky roční mateřské a lásce k magii. Abyste dosáhli toho, co chcete, musíte prý být hlavně zvědaví.

Ekaterina Dobrokhotová
Ekaterina Dobrokhotová | Foto: Žena.cz

Ekaterina Dobrokhotová v sobě doslova zázračným způsobem spojuje dvě úžasná povolání. Ve společnosti L’Oréal Canada, která zastřešuje na pětatřicet kosmetických značek, je jejím úkolem vymýšlet, jak zákazníky oslovit a také je pomocí sociálních sítí zapojit. Kromě toho je ale také velice úspěšnou profesionální kouzelnicí.

Nejen že kouzlí na sociálních sítích, o které se v L'Oréalu stará, ale opravdové karetní triky předvádí v televizních show i na svém YouTube kanálu. Právě díky tomu zjistila, že mít podmínky na to, aby si mohla sama vytvářet videoobsah je doslova k nezaplacení. Proto si zřídila video studio přímo ve svém vlastním sklepě. A rozhodla se, že své zkušenosti přenese i do světa krásy. 

Svět kouzel Ekaterinu inspiruje v manažerské práci neustále. Jeden z jejích nejoblíbenějších kouzelníků, David Copperfield, například říká, že skutečná magie je to, když děláme věci, které jsou podle ostatních nemožné.

CRAVE YOU Ekaterina Dobrokhotova | Video: YouTube

O své práci a svých úspěších bude přednášet i na konferenci Engage Prague. A při této příležitosti jsme se s ní sešli i my.

Co by podle vás nemělo chybět úspěšným lidem?

Myslím, že je zapotřebí být schopný učit sám sebe, Já jsem se například jako samouk dostala ke kouzlům, ale i k sociálním sítím. Úspěšní lidé jsou zároveň velmi dychtiví po neustálém vstřebávání dalších informací. Třeba prostor sociálních sítí je tak rychlý, že pochopit ho a znát ho, znamená učit se každý den. Samozřejmě ale musíte být rovněž zapálení a zvědaví. Nezbytný je i podnikatelský duch. 

Ohlédnete-li se zpět, jaký moment vašeho života byste označila jako zlomový? 

Vrcholem se pro mě stalo mateřství. Vzala jsem si rok volna a snažila se soustředit jen na své dítě. Právě tehdy jsem si vytvořila ve svém domě ateliér, abych mohla pořídit co nejvíce fotek a videí svého dítěte. Právě během této doby jsem se naučila strašně moc věcí o focení a vytváření videí a zkušenosti jsem posléze přenesla i do centrály L’Oréal Canada, kde jsem vytvořila podobné studio.

Fungují podle vás tato videa na zákaznice lépe než tradiční televizní reklamy se známými tvářemi? 

Známí lidé dokáží na sociálních sítích zasáhnout mnohem větší skupinu lidí. Mají loajální fanoušky, kteří jim věří víc než reklamě v televizi. Zároveň tak zaujmete mnohem mladší skupinu. Je totiž velmi důležité cílit na generaci narozenou v tomto tisíciletí. 

Věnujete se i kouzelnictví. Karetní triky předvádíte nejenom v televizních pořadech, ale i prostřednictvím YouTube kanálu. Jak jste se od karet a kouzel dostala do kosmetické firmy? A co mají podle vás kouzla a krása společného? 

Magie je druhem umění a vzhledem k tomu, že v kosmetickém průmyslu pracuji už pět let, mohu zároveň říct, že krása je také umění. Je to úžasný způsob, jak vyjádřit vlastní osobnost pomocí barev, textur, make-upu, účesů a podobně. V obou těchto oborech je nekonečné množství kreativních možností.

Obohatily vás tedy kouzelnické dovednosti i na současné pozici?

Díky tomu, že jsem k L’Oreal Canada přišla s originálním talentem, jímž magie je, mi mé schopnosti dodaly šmrnc a dovolily mi působit uvnitř společnosti jako samostatný podnikatel. To mi pak umožnilo založit uvnitř firmy produkční studio, které jsme nazvali Content Factory.

Co vlastně ženy čekají od kosmetiky? Vidíte nějaký rozdíl mezi dneškem a minulostí?

Ženy chtějí mít možnost si vybírat. Chtějí mít šanci najít ten správný produkt pro jejich typ pokožky i odstín pleti. Krása má velice různorodé potřeby.

A jakou kosmetiku používáte vy?

Používám výrobky Kiehl's a Lancôme. Kiehl's je sice méně známá značka, protože nedělá téměř žádnou reklamu, ale její historie sahá až do roku 1851. Používám nejenom jejich speciální olej na noc, ale například i balzám na rty. Ze všeho nejraději mám řasenku od Lancôme. 

Před pár hodinami jste přicestovala do Prahy. Co říkáte na české ženy? Zdají se vám upravené?

Mám už za sebou poměrně dlouhou procházku městem. Dokonce jsem navštívila už i pár salónů krásy. Všechny nabízejí komplexní služby, což logicky znamená, že české ženy je vyžadují. Navíc tomu napovídá i fakt, že jsem se chtěla objednat a všechny byly obsazené. Ženy, které jsem zde zatím potkala, měly přirozený a elegantní make-up.

Prokop: "Neviditelné" aspekty českého selhání. Za best in covid nemůže jen Babiš | Video: Kristýna Pružinová, Martin Krepindl, Blahoslav Baťa
reklama
reklama
reklama