Jak být oblíbený v kolektivu? Řiďte se pěti jednoduchými tipy
Ve škole, na táboře, v práci či na večírku. Už od malička se učíme být součástí kolektivu. Jak uspět ve společnosti přátel i kolegů? Přečtěte si pět zvyků, které má každý oblíbený člověk. Zjistíte, že to není vůbec složité.
Příiš mnoho lidí si myslí, že být oblíbený v kolektivu má něco společného s vrozenou schopností pozitivně zaujmout své okolí. Není pravda, že pouze hrstka vyvolených s perfektními geny a talentem, je úspěšná a populární. Ve skutečnosti to, zda si vás kolektiv oblíbí, záleží především na několika faktorech.
Projevte zájem
Největší chyba při rozhovoru? Příliš se soustředíte na to, jak reagovat, místo toho, abyste druhého opravdu poslouchali. Nesnažte se při rozhovoru přehnaně zaujmout chytrou narážkou či vtipnou odpovědí. Často pak vyzní naprázdno. Nevíte, co říct? Ptejte se. Lidé mají rádi, když o ně druzí projeví zájem. Budete překvapeni, jak jednoduše bude rozhovor plynout.
Telefon až na posledním místě
Každého dokáže odradit, pokud uprostřed konverzace zazvoní telefon a vy dáte přednost hovoru či sms. Jestli s někým zahájíte rozhovor, plně se mu věnujte a další svět na chvíli vypusťte. Toto platí jak o obchodní schůzce, tak o přátelské konverzaci u sklenky vína.
Buďte upřímní
Nikdo nemá rád faleš. Upřímnost a opravdovost jsou vlastnosti, které vás v kolektivu vyzdvihnou. Pokud se na vás obrátí někdo s problémem, bude chtít znát pravdivou odpověď. Pochlebování a falešné přitakávání nikoho noslní.
Nesuďte
Být přístupný názorům druhých, je kritické pro formování nových známostí. Málokdo chce začít konverzaci s někým, kdo si již dopředu udělal nezvratný názor. Lidé oblíbení v kolektivu jsou empatičtí a schopní dívat se na svět očima svých blízkých. To ale neznamená, že s nimi vždy musí souhlasit.
Nikdy ve středu zájmu
To, že budete ve společnosti vidět, neznamená, že budete oblíbení. Není nutné být extrovert, abyste si získali pozornost druhých. Může to znít jako klišé, ale pokud se dostanete do situce, v níž vás někdo veřejně ocení, vždy vyzdvihněte především zásluhy druhých, kteří vám v úspěchu pomohli.