6 způsobů chování, kvůli kterým vás nechtějí povýšit
Pracovně můžete být skvělí, jak chcete. Pokud ale děláte některou z následujících věcí, lepšího místa se možná nedočkáte.
Rádi byste v práci povýšili? Pak je třeba být připraven pro to něco udělat. Anebo také nedělat. Sáhněte si do svědomí a zkuste po pravdě říct, jestli některý z těchto šesti charakterů náhodou nesedí i na vás.
V ideálním světě by povýšení i každé jiné ocenění v práci mělo přicházet především na základě vašich dovedností a úspěchů. Jen málokdo se dokáže nenechat ovlivnit emocemi a pocity. Proto je třeba se v práci nesoustřeďovat jen na práci jako takovou, ale i na svou osobnost.
1) Drbete?
Dělá to asi každý, ale správné to není. Řekněme, že někdy se zhodnocení stavu věci nevyhnete, třeba proto, aby se vám ulevilo, ale zkuste to říkat raději kamarádce, která pracuje někde úplně jinde. Ve firmě se toho zkuste vyvarovat, a už vůbec nešiřte drby, které možná ani nejsou pravda. Ostatně čím víc to budete dělat, tím je větší pravděpodobnost, že někdo podobně drbe vás anebo že se vám to prostě a jednoduše vrátí.
2) Neumíte se ozvat?
Patříte mezi ty, kteří raději splní každé zadání, přestože si o něm myslí svoje a přestože toho sami mají nad hlavu? Pak jste sice velmi ochotní a obětaví, ale je také dost možné, že budete léta sedět na té samé židli. Působíte totiž jako tichá myš, na kterou se dá svalit cokoli, ale která sama nikdy nic nenamítne ani nevymyslí.
3) Jste příliš negativní?
Bod dvě by se však v žádném případě neměl proměnit v druhý extrém: že budete negovat všechno, co se vám řekne, s ničím nebudete souhlasit a nic se vám nebude líbit. Dejte si předsevzetí, že pokud nemáte lepší nápad nebo řešení, raději mlčte nebo vybídněte k diskusi, ale zbytečně nekritizujte. A když už se vám něco líbí, řekněte to nahlas.
4) Umíte přiznat chybu?
Důležitou vlastností správného týmového hráče je, že umí přiznat chybu, poučit se z ní a díky ní se také posunout vpřed. Jestliže ale máte ve zvyku nejprve přemýšlet, kdo jiný zavinil, že jste chybovali, a tak za to vlastně nemůžete, nikdo z vás asi velkého šéfa neudělá.
5) Víte všechno?
Říká se mlčeti zlato, a tak někdy, i když jste si stoprocentně jistí, že odpověď znáte, je dobré nechat ostatní, aby si na ni přišli sami. Zkuste zabrzdit své ego, protože ve společnosti někoho, kdo všechno ví a přehnaně se snaží, není nikomu příjemně. A aby se vaše kariéra pozitivně vyvíjela, je třeba vycházet s lidmi a mít alespoň základy empatie.
6) Vztekáte se?
To je vlastně to nejhorší, co můžete dělat. Šéf, ale i kolega, který řve po ostatních, je postrachem a nikdy nebude mít věci pod kontrolou. Lidé se za ním totiž budou bát s něčím přijít, a tak se začnou hasit chyby, až když bude pozdě. Nemluvě o tom, že ho nikdo nemá příliš rád a kvůli jeho nevypočitatelným reakcím ho kolegové málokdy přizvou ke konverzaci, která tým tmelí a sbližuje.