reklama

Fotbal pomůže Německu tolik, co reformy

Frankfurt – Mistrovství světa pomůže růstu německého hospodářství stejně jako reformy nové vlády. HDP díky šampionátu vzroste o 0,3 procentního bodu.

Vyplývá to ze studie německé Landesbank Rheinland-Pfalz (LRP).

Podle odhadů banky by německé hospodářství mělo růst tempem 1,7 procenta. Světový šampionát tak bude "zodpovědný" za více než šestinu přírůstku německého HDP.

Podle hlavního ekonoma LRP Stefana Steiba tak bude fotbalové mistrovství pro ekonomickou aktivitu v Německu stejný impuls jako reformy, které ohlásila nová vláda premiérky Angely Merkelové.

Mistrovství světa ve fotbale se bude hrát ve dvanácti německých městech mezi 9. červnem a 9. červencem. Třicet dvě země se utkají celkem v 64 zápasech.

Každý z nich by mělo u televize sledovat průměrně půl miliardy lidí. Pořadatelé očekávají, že prodají celkem 3 miliony lístků.

Vydělají hotely, restaurace i operátoři

Studie LRP také spočítala, kolik nocí by měli strávit v hotelech a ubytovnách turisti, kteří přijedou do Německa právě kvůli fotbalu. Dohromady by to mělo být o 5 milionů noclehů více, než kdyby se mistrovství nekonalo.

Jen cestovní ruch vydělá na fotbalových fanoušcích asi 1,5 miliardy eur (kolem 45 miliard korun). Asi 1,5 až 1,8 miliardy eur by měly německým podnikatelům přinést tržby z dalších návazných služeb.

Suvenýry a sportovní "výbava" pro fanoušky má přinést další miliardu a stejně tolik navíc vydělají dopravní a telekomunikační firmy.

Mezi firmami, které na šampionátu vydělají, bude také německá firma Adidas, jednička na trhu fotbalového vybavení, která také figuruje na seznamu sponzorů. Německá banka ale říká, že vydělá i konkurence Puma a americká firma Nike.

Vydělají televizní stanice i výrobci televizorů

Německá televize Premiere, která bude šampionát vysílat, by mohla díky přenosům získat 370 tisíc nových platících diváků.

Banka dokonce počítala i s diváky, kteří chtějí mít lepší obraz. Díky mistrovství si mají stejně jako díky turínské zimní olympiádě polepšit výrobci televizorů: Philips, Sony i Samsung.

Studie jde ale do takových detailů, jako je zvýšení výroby německé farmaceutické společnosti Merck. Ta vyrábí 70 procent světových dodávek tekutých krystalů pro LCD obrazovky.

reklama
reklama
reklama