reklama

Fakta: Jak se kontrolovaly peníze za dálnice?

Nejvyšší kontrolní úřad prověřoval hospodárnost výdajů za dvacet miliard korun, němečtí kontroloři zjišťovali efektivnost vynaložení asi 670 milionů eur.

Na obou stranách kontroly prokázaly, že dálnice D8 i A 17 se prodražily. Například na německé straně se původně na výstavbu celého úseku dálnice počítalo s 320 miliony eur.

Výsledky kontroly výstavby dálnice D8 se už zabývala také české vláda. Kromě stavby příhraničního mostu se podle NKÚ na úseku z Trmic na hranice náklady zvýšily o 1,1 miliardy korun.

Jedním z důvodů byla nutnost urychlit stavbu tak, aby bylo možné úsek zprovoznit do konce letošního roku, k čemuž se Česko zavázalo ve smlouvě s Německem.

Ministerstvo dopravy ale zprávu odmítlo, s jejími závěry nesouhlasilo.

Délka dálnice D8 z Prahy k německé hranici má být po dokončení celkem 92 kilometrů. Její stavba začala v roce 1984 na čtyřkilometrovém úseku z Řehlovic do Trmic.

Stále ale chybí část dálnice přes České středohoří. Úsek bude otevřen v roce 2009 nebo 2010.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama