reklama
 

Desatero proti stresu

Začněte tenhle týden trochu jinak - nerozčilujte se, nenervujte se. Stres je největším zabijákem moderního života.

Foto: Isifa/Thinkstock

Začněte tenhle týden trochu jinak - nerozčilujte se, nenervujte se. Stres je největším zabijákem moderního života.

Stres se podepisuje na naší psychice a ničí především naše srdce. Srdce je naším tělesným "motorem". V klidu, přečerpá za jednu minutu přibližně pět litrů krve. Při zátěži se ale jeho výkon prudce zvyšuje: na dvacet i více litrů přečerpaných za minutu.

Toto celoživotní "hrdinství" bychom srdci měli soustavně oplácet. Naše protistresové desatero prozradí jak na to:

Zkuste co nejvíce myslet pozitivně.

Na všem se dá najít i pozitivní stránka aneb "všechno zlé je pro něco dobré".

Mějte někoho rádi.

Rozdávat a přijímat lásku je velké umění. Nezapomínejte proto na svoji rodinu a okruh přátel.

Dělejte věci, které vás baví.

Není moudré přestat se kvůli pracovnímu shonu věnovat svým koníčkům a oblíbeným činnostem. Myslet na sebe ještě neznamená sobectví.

Odpočívejte.

A kdo to neumí, nikdy není pozdě, aby se to naučil. Nezapomínejte na relaxaci a hlavně dostatek spánku. Workholik nikdy nemůže být dlouhodobě výkonný.

Buďte v pohodě.

Pokud budete spokojení se svým životem, bude to na vás vidět. Úsměv a duševní klid jsou nakažlivé a přenesou se i na vaše okolí.

Žijte aktivně.

Pravidelný pohyb by měl být pevnou součástí vašeho života. A nemusí jít zrovna o vrcholový sport nebo přebory v posilovně, stačí dlouhá procházka, svižná chůze či jízda na kole. Někdo řeší svůj pohybový režim pořízením pejska a ten vám vynaložené úsilí vynahradí také svou oddanou láskou.

Zdravě a chutně jezte.

Tělo a srdce obzvlášť si přece nezaslouží nezdravou stravu, srdce je naším celoživotním věrným služebníkem.

Nekuřte.

Tím, že nekouříte nebo s kouřením přestanete, pomáháte svému srdci, aby zůstalo zdravé.

Udržujte si přiměřenou hmotnost.

Pokud se bude vaše tělo cítit dobře, budete se cítit dobře i vy. Pravidelná pestrá a vyvážená strava a dostatek pohybu vám pomohou udržet si optimální hmotnost a srdci se bude lehčeji pracovat.

Opatrujte zdraví svého srdce, aby dlouho zdravé zůstalo.

V naší republice jsou onemocnění srdce a cév nepřítelem číslo jedna - ročně na jejich důsledky zemře více než 50 tisíc lidí, tedy 4 200 lidí každý měsíc. To je jeden člověk každých 10 minut.

Zkuste to!

Zajímejte se o zdravotní rizika, která ohrožují vaše srdce, a pokuste se jich co nejvíce preventivně odstraňovat. Dopřejte svému srdci denně třeba deci červeného vína (kvůli obsahu látky resveratrolu) a to vám zaručí dobré a ochranné účinky nejen pro srdce, ale i pro cévy.

Když se pokusíte co nejvíce z desatera uvést do své denní praxe, srdce se vám odvděčí lepším výkonem a vyšší životností. Zkuste na ně myslet a chovat se v jeho prospěch.

více na www.ulekare.cz

Kim Kardashian a holý pupík Emily Ratajkowski. Začíná oscarová afterparty | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama