Další banka vrací sporný poplatek, tlak klientů roste
Monitoring z Aktuálně.cz pro Deník Insider
Praha - Třetí finanční instituce v Česku vrátila svému klientovi poplatek za vedení úvěrového účtu. Po Komerční bance a Raiffeisen stavební spořitelně dala takovému kroku přednost před řízením u finančního arbitra Raiffeisenbank.
Na nejnovější vývoj v celé kauze, která následuje události z Německa z minulého roku, kde soud stejný poplatek prohlásil za protizákonný, upozornil na Facebooku právník Petr Němec. Raiffeisenbank svému klientovi Zdeňku Hortovi vrátila dohromady 3069 korun za účtování poplatku za vedení úvěrového účtu od roku 2009.
Banky přitom ale stále trvají na tom, že účtování poplatku je v souladu se zákonem a také s podmínkami, které klienti při podpisu úvěrové smlouvy akceptovali.
Právník Němec tak eviduje stovky klientů, kteří do bank poslali jím připravenou vzorovou výzvu k vrácení poplatků za správu úvěru. Banky ji většinou zamítají, výjimku tvoří několik klientů Raiffeisen stavební spořitelny, ta poplatek po výzvě vrátila.
Na taktiku bank zareagoval v minulých týdnech rovněž časopis dTest. Komerční banku vyzval, aby přestala poplatky plošně účtovat a když nevyhověla, podal na ni žalobu. Časopis usiluje o průlomový rozsudek, který by otevřel prostor pro plošné změny bankovních praktik.