Dovolená snů: Nejradši létáme do Egypta a rádi si posedíme v baru
Sezona letních dovolených je u konce. A pomalu už aby člověk začal přemýšlet nad tím, kam vyrazí příští rok. Vždyť za nedlouho začnou cestovky nabízet zájezdy "first minute". Jak si vůbec my, Češi dovolenou užíváme a kam nejradši jezdíme?
Dovolená už dávno není synonymem týdne či dvou strávených na lehátku na mořské pláži či u hotelového bazénu. Jak se vlatně chováme, pokud jde o dovolenou? Zeptali jsme se Stanislava Zimy, marketingového ředitele z EXIM Tours.
Podle jeho slov jsou Češi jsou na dovolených rok od roku aktivnější, jezdí na fakultativní výlety, snaží se navštívenou zemi co nejvíce poznat. Co se týče programu v hotelích zajímají se o wellness, fitness a další činnosti. Večer si rádi posedí v baru, čímž se neliší od ostatních národů.
Jaké změny jste, pokud jde o dovolené, obecně v posledních letech zaznamenali?
Určitě chceme kvalitnější služby a jsme ochotni si za ně připlatit. Je to obecně trend posledních let. U některých destinací nám již z nabídky vymizely 3* hotely. Klienti preferují hotely s programy all inclusive, zajímají se o vybavenost hotelů wellness centry, fintness, bazény (v některých hotelech si můžete zaplavat v bazénu, který splňuje náročné parametry, například i pro olympiádu). Obecně se dá říci, že český klinet je náročný, zajímá se o to jak je hotel vybaven a přemýšlí nad možnostmi, jak bude svoji dovolenou trávit. Cena již není hlavním měřítkem výběru dovolené.
Co konkrétně nabízíte pro rodiny s dětmi?
Především Mango Kluby. Ty jsou ve vybraných hotelích, kam posíláme proškolené animátory, kteří se dětem postarají o program a rodičům umožní chvilky soukromí.
Mnoho lidí už začíná přemýšlet o dovolené příští rok. Je opravdu tak výhodný nákup na first moment?
Největší výhodou nákupu ve first momentech je to, že si nevybíráte z přebraných zájezdů. Lépe se tak splní požadavky, které klient na dovolenou má. Bonusem je I cenové zvýhodnění first minute dovolené.
Kam letos Češi mířili nejvíce?
Z námi nabízených letních destinací je to jednoznačně Egypt, Rudé moře nemá v doletu do 5 hodin z Prahy svoji krásou a podmořským životem konkurenta. Dále Řecko a řecké ostrovy, následované Tureckem a jeho vynikajícími službami. Velmi dobře se prodávala rovněž Itálie, kde zvláště jižní Itálie je poslední tři roky na vzestupu (Sardinie, Sicílie, Kalábrie a Ischia). Tunisko mělo rovněž dobrou sezónu. Stejný zájem v porovnání s rokem 2017 byl o Španělsko a Malorku. Mezi méně tradiční letní destinace patří i dostupnější exotika - Kapverdské ostrovy a Senegal.