Očkování mi zvětšilo prsa a prodloužilo nohy. Missky nabádají k prověřování informací
Bizarní způsob nabádání k ověřování informací o očkování zvolil tým Miss České republiky. Finalistky české soutěže krásy ve videu s nadsázkou divákům říkají, že díky očkování proti covidu-19 mají delší nohy, hezčí pleť a bělejší zuby. Ačkoliv někteří tento marketingový tah pochválili, většina lidí se k příspěvku vyjádřila kriticky a s výsměchem.
Před pár dny se na instagramovém i facebookovém profilu Miss České republiky objevilo video, ve kterém pohledné finalistky této soutěže občany Česka nabádají k tomu, aby se šli očkovat proti koronaviru a nevěřili šířícím se dezinformacím. Tento příspěvek se stal internetovou senzací kvůli bizarním tvrzením, která finalistky české soutěže krásy v propagačním spotu říkají.
Zatímco jedna s nadsázkou tvrdí, že má díky očkování proti koronaviru delší nohy, jiné hlásají, že mají hezčí pleť či bělejší zuby. Před kamerou se dívky promenádují jen v plavkách, za což tvůrci videa a pořadatelé soutěže sklízejí kritiku za sexismus i zesměšnění zapojených žen.
Kvůli negativním reakcím správce instagramového účtu Miss České republiky zablokoval možnost vkládat k videu komentáře. "Trochu mě mrzí, že u videa propagujícího očkování jsou vypnuté komentáře. Snad strach z reakcí na nejdebilnější reklamu a propagandu vůbec?" napsala k jinému příspěvku na profilu Miss České republiky jedna z uživatelek této sociální sítě.
"Tohle snad nemůžete myslet ani vážně? Udělali jste ze slečen úplné pipinky. Nemluvě o tom, že je to neuvěřitelně trapné tímto způsobem propagovat očkování," napsala k nepovedenému videu uživatelka Facebooku.
Vedle kritických reakcí se na sociálních sítích našli i lidé, kteří tvůrce tohoto příspěvku pochválili za dobrý marketingový tah. "Ukázkově zvládnutej marketing. Skvěle zvolený téma pro šíření virálního videa a budování dosahu," zněl názor jednoho z fanoušků této soutěže krásy.
Ačkoliv v závěru videa finalistky upozorňují na dezinformace objevující se v souvislosti s očkováním, podle reakcí to vypadá, že občany bohužel k očkování a ověřování informací nepřesvědčily. "Přijde vám, že se tohle nemůže po očkování stát? A co ty jiné ‚zaručené‘ zprávy? Děkujeme vám, že jste se nechali naočkovat," uzavřely těmito slovy spot vystupující finalistky.
Podle vedení české soutěže krásy nadsázka spotu upozorňuje na kontroverznost tématu spojenou s očkováním proti novému typu koronaviru a cílem bylo zvýšit povědomí o šíření dezinformací spojené s očkováním.