reklama
 

Panenka Barbie oslavila 60.narozeniny: Zajímavosti, které jste o ní nevěděli

Nestárnoucí panenka, která se stala fenoménem. Extrémně štíhlá Barbie dostala jméno po dceři své tvůrkyně a během šedesáti let svého dosavadního života se setkala s mnoha problémy, čelila velké kritice, ale také "nosila" tváře slavných osobností. Jak šel čas se slavnou panenkou, kam směřuje a které významné ženy mají svou vlastní Barbie?

Prohlédnout grafiku
Foto: Profimedia.cz

Nejslavnější a také nejkontroverznější panenka všech dob čerstvě oslavila 60. narozeniny. Za tu dobu vystřídala nespočet profesí, mnohokrát změnila podobu a vždy se na určitý čas oblékla do podoby nejrůznějších známých osobností. 

Společnost Mattel, která pomohla panenkám na svět, byla založena v roce 1945 Ruth a Haroldem Matsonovými a jejich přítelem Elliotem Handlerem. Šlo o firmu na výrobu hraček, která v roce 1959 poprvé představila dosud nevídanou panenku na newyorském veletrhu. Panenku manželé pojmenovali po své dceři Barbaře. 

  Speciální edice Barbie z roku 1965 s názvem "Slumber Party Barbie" se prodávala spolu s knihou "Jak zbubnout", ve které byly rady typu "nejíst". Výbavou panenky byla i osobní váha, která ukazovala 49 kilogramů k pomyslné výšce 175 centimetrů. Znamená to tedy, že panenka Barbie by měla přibližně 15 kilo podváhu. Barbie k citátu

Barbie se za dobu své dosavadní existence setkala s velkou kritikou, zejména díky svým nereálným proporcím (jako skutečná žena by neměla šanci přežít). Mnozí poukazovali na nezdravé nastavení ideálu krásy a štíhlosti a možný špatný vliv především na dospívající dívky. 

Panenka Barbie jako ikona holčičího světa ovšem nechce sloužit malým slečnám pouze na hraní; snahou společnosti Mattel je také inspirovat dívky prostřednictvím slavných žen. Vznikla tak mimořádná kolekce při příležitosti 60. narozenin, která zahrnuje mimořádné ženy celého světa. Krom toho se společnost Mattel v rámci kampaně "Dream Gap" zavázala investovat do organizace, která se zaměřuje na vzdělávání dívek. 

Mattel s kampaní, která má inspirovat dívky celého světa k prosazení se, začal v roce 2015. Tehdy začala vznikat unikátní kolekce s názvem "Sheroes", která se poprvé v historii Barbie panenek začala inspirovat úspěšnými ženami.

Jak šel čas s panenkou Barbie, jaká je poslední kolekce zahrnující úspěšné ženy a kam panenka dále směřuje, se dozvíte v naší grafice.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama