reklama

Jak vybírat cestovní kancelář, abyste opravdu odjeli?

Čas dovolených je tu a jejím základem je nestresovat se. Poradíme, podle čeho vybírat cestovní kancelář, u které je největší pravděpodobnost, že opravdu odcestujete.

Foto: Thinkstock

Dovolená by měla být poklidná a bez stresu. Nikdo z nás nechce zůstat na letišti se zjištěním, že zrovna ta vámi vybraná cestovní kancelář právě zkrachovala. Sestavili jsme několik principů, podle kterých agenturu vybírat, abyste se vyhnuli zbytečným komplikacím.

1. Historie je důležitá

Platí, že čím déle působí cestovní kancelář na trhu, tím je menší pravděpodobnost, že se stane insolventní. Dlouhá historie je důležitá, zvlášť pokud za sebou nechává spokojené zákazníky. Firma má hodně zkušeností a dostatečný rezervní kapitál.

Dejte nejlépe na doporučení a zkušenosti známých. Projděte si pořádně webové stránky cestovní kanceláře a pro jistotu si datum jejího vzniku neváhejte zkontrolovat i ve výpisu z obchodního rejstříku.

2. Kolik zemí cestovní kancelář nabízí?

Obsáhlý katalog ještě není zárukou kvality cestovní kanceláře. Stejně tak není úplně vhodné, když se soustředí jen na jednu zemi. Pokud se totiž cestovní kancelář specializuje pouze na jednu destinaci, je více závislá na tamní situaci, a to ať z hlediska politického i přírodního. Opět platí přečíst si doporučení a recenze.

3. Pojištění proti úpadku

Každá cestovní kancelář by měla být ze zákona pojištěna proti úpadku. Ujistěte se, že tomu tak opravdu je. Pojištění nemusí mít zřízeno cestovní agentura, která zájezdy pouze zprostředkovává. I tak by vše mělo být uvedeno v samotné smlouvě. Pokud tomu tak není, vyžádejte si tuto informaci přímo u cestovní kanceláře. Platnost je dostupná také na stránkách Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). 

4. Co by měla smlouva obsahovat?

Základem je označení obou smluvních stran, tedy zákazníka a cestovní kanceláře, označení místa pobytu a zda je či není na místě doprava. "Doporučujeme, aby si zákazník nechal do smlouvy specifikovat všechny důležité a zaplacené požadavky na zájezd včetně například pokoje s výhledem na moře, vzdálenost pláže od hotelu, služby animátora nebo dětské bazény. Zákazník by se rozhodně neměl bát požádat o doplnění smlouvy o zájezdu o stěžejní požadavky na pobyt," doplňuje Asociace.

5. Garantuje kancelář dostatečný počet účastníků?

Zejména u menších cestovních kanceláří se stává, že se zájezdy ruší, pokud se nenaplní minimální počet klientů. Informujte se, kolik je již přihlášených klientů, a jaká je pravděpodobnost, že se zájezd uskuteční. 

Některé cestovní kanceláře nabízí takzvaný garantovaný termín. „Konkrétně u nás garantujeme, že pokud se zájezd neuskuteční, vrátíme klientovi kromě celé zálohy i deset tisíc korun jako odškodné,“ dodává Pavel Fellner z cestovní kanceláře S.E.N., která posílá turisty do světa od roku 1990. 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama