reklama

Tvrdík havaroval, Klausovi prasklo sklo

  • Červenec 2005: Stroj Tu-154 s Cyrilem Svobodou musel při cestě do Jižní Ameriky nouzově přistát v Mauretánii. Technikům se závadu podařilo odstranit a letoun pokračoval v letu.
  • Červen 2005: Letoun An-26 s ministrem Svobodou zůstal stát na letišti v Podhoráci kvůli závadě bezpečnostní kontrolky. Asi za půl hodiny technici poruchu odstranili.
  • Duben 2005: Armádní Challenger, s nímž prezident Klaus cestoval na pohřeb papeže Jana Pavla II., musel asi hodinu po startu přistát v Mnichově, protože se na předním skle objevila prasklina.
  • Březen 2005: Kvůli technické závadě se muselo vrátit letadlo TU-154, v němž ministr obrany Karel Kühnl (US-DEU) cestoval do Izraele. Po dvou hodinách pokračoval ministr v cestě.
  • Listopad 2004: Letounu Challenger prasklo čelní sklo. Ministr zahraničí Cyril Svoboda (KDU-ČSL) kvůli tomu nedoletěl na Blízký východ, speciál se vrátil do Prahy.
  • Březen 2004: Letoun Challenger s prezidentem Václavem Klausem měl poruchu kvůli špatnému připojení předního podvozku k tahači. Kvůli tomu nešlo podvozek zasunout. Do Portugalska musel přiletěl pro Kluase jiný stroj, který zároveň přivezl náhradními díly.
  • Leden 2003: Letadlo Tu-154 s ministrem obrany Jaroslavem Tvrdíkem (ČSSD) sjelo z rozjezdové dráhy v kosovské Prištině. Do Kuvajtu, kam měl Tvrdík namířeno, dorazil v náhradním stroji se značným zpožděním.
reklama
reklama
reklama