reklama

Sedmkrát reklamoval nové auto, výměny dosáhl až u soudu

Monitoring z Aktuálně.cz pro Deník Insider

Brno - Nekvalitní nové auto v záruce nemusí lidé reklamovat jenom přímo tam, kde ho koupili. Na vady mohou upozornit také ve všech autorizovaných servisech konkrétních značek vozů po celém Česku.

Podle důležitého verdiktu Nejvyššího soudu by totiž bylo neudržitelné a pro lidi značně nevýhodné a omezující, kdyby za každých okolností mohli uplatňovat svoje nároky související s poruchovým vozem a jeho případnou výměnou jenom přímo u prodejců.

Nejvyšší soud se tak po osmi letech sporů zastal muže, který si na leasing v Brně pořídil u společnosti Opportunity vůz Renault Grand Espace. Vůz ale nebyl podle muže v pořádku, při brzdění kmital volant, proto se s žádostí o opravu obrátil na autorizovaný servis Renaultu. Vadu se servis pokusil opravit sedmkrát, všechny pokusy byly neúspěšné.

Muž se tudíž obrátil na prodejce Opportunity se žádostí o výměnu vadného vozu. Firma to odmítla s tím, že u ní vady auta původně nereklamoval, a nemá tak na výměnu nárok.

Nejvyšší soud dal ovšem nyní zákazníkovi za pravdu. Podle něj muž postupoval správně, protože vadu na autě reklamoval v autorizovaném servisu, navíc sedmkrát. "Není možno dospět k závěru, že při poslední reklamaci vozidla přímo u prodejce vozidel značky Renault neuplatnil muž vady vozidla včas, pokud již předtím vždy bez zbytečného odkladu po výskytu vady uplatnil vady u autorizovaného servisu značky Renault," rozhodli soudci.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama