reklama

Rozbila jsem laboratorní chladič. Jak se kvůli kapesnému vymlouvají Vaše děti?

Když jde o pravidelný příspěvek do prasátka, dokáží být naše ratolesti pěkně vykutálené. Dokazuje to průzkum agentury STEM/MARK pro Gusto Kartu: rodiče se tam kromě odpovědí na otázky ohledně kapesného svěřili i s nezapomenutelnými výmluvami, se kterými si jejich děti přišly pro korunu navíc. Některé Vám můžou být velmi dobře známé, jiné uvidíte zaručeně poprvé.

Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Žena.cz neovlivňuje jeho obsah a není jeho autorem.
Foto: CES ePlatby a.s.

Průzkum se přitom neptal na nejpozoruhodnější vytáčky jen rodičů, zaměřil se i přímo "na zdroj", v tomto případě mladistvé ve věku 15 - 20 let. Více než polovina z nich se k tomu navíc přiznala, že někdy neřekla pravdu o tom, za co své kapesné utrácí - a rozhodně se nebojí zapojit svou kreativitu.

Od klasických hlášek typu "Máme výletový týden a každý den potřebujeme kapesné" se dostaneme k "potřebným penězům na barvy k vymalování třídy". Uniknout podezření by ale neměla ani přehnaná péče o zdravý životní styl, jedna z respondentek se přiznala k výmluvě "Jídlo z jídelny je nezdravé, chtěla bych si koupit svoje". Mezi ty největší perličky ale bezesporu můžeme zařadit hlášku "Rozbila jsem ve škole laboratorní chladič" nebo výhružku předčasným prarodičovstvím: "Jestli nechceš být děda, musíš mi dát peníze na kondomy".

"Kontrolovat své děti ostřížím zrakem a chtít po nich denní hlášení o tom, kolik peněz a za co utratily je samozřejmě nesmysl. Je ale pravda, že co se financí týče, obezřetnosti není nikdy na škodu - a to jak kvůli bezpečí dětí, tak z výchovného hlediska," míní Lukáš Malík, marketingový manažer Gusto Karty. "Ať už jde o platbu hotovostí nebo platební kartou, nikdy nemůžeme mít jistotu, co si dítě koupí a jak jednoduše může během mžiku utratit všechny peníze," dodává.

"Rodiče tak na jednu stranu budou mít jistotu, že děti neutrácí za zbytečnosti - případně za něco, z čeho by nebyli úplně nadšení. Zároveň budou mít přehled, za co peníze utrácí," vysvětluje Malík.

Že obavy rodičů nejsou úplně liché koneckonců průzkum mezi mladistvými dokazuje. I když nejvíc utratí za jídlo, 37 % mladých mezi patnáctým a dvacátým rokem utratí až čtvrtinu z kapesného za alkohol, cigarety a dokonce další látky, o kterých radši nevědět.

Za kapesné do hospody: alkohol a cigarety si za něj kupuje 40 % mladistvých. Dětem ročně dáme bezmála tři miliardy

Říkáte si, že občas nějaké to pivo zase není takové tragédie? Podle průzkumu STEM/MARK lze odhadnout celkové výdaje na kapesné v ČR zhruba na 2,9 miliardy korun ročně, jen na nežádoucí výdaje jako je alkohol nebo tabákové výrobky tak padne minimálně 600 milionů za rok.

"Samozřejmě platí, že každá věková skupina má své specifické potřeby. U mladších dětí se většinou bavíme o drobných na svačiny případně další záliby, u starších už se ale můžeme bavit o kapesném jako o penězích, které by měly sloužit částečně na živobytí." vysvětluje Malík. "Díky Bezpečnému kapesnému a Gusto Kartě mají rodiče naprostý přehled o tom, jaké výdaje jsou u dítěte nejvyšší, a zároveň mít jistotu, že s kartou určitě nezaplatí za alkohol nebo další věci, které neschvalují."

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama