reklama

Nekalé praktiky velkých firem

Malé firmy si stěžují na "nekalé zacházení" ze strany jejich velkých partnerů. Velké firmy mají zneužívat toho, že malí dodavatelé se proti jejich praktikám nemohou bránit.

Obchodní řetězce prý často:

  • požadují od dodavatelů poplatky za zařazení nového výrobku do prodeje
  • požadují poplatky za lepší místa v regálech
  • provádějí dodatečné změny ve smlouvě
  • požadují po dodavatelích dodatečné bezplatné služby
  • platí za rychle se kazící zboží pozdě; někdy často ani nezaplatí a tvrdí, že zboží bylo zkažené
  • požadují vysoké zálohy před první dodávkou zboží

Velké stavební firmy zase někdy požadují takzvané zádržné: malé stavební firmy musejí složit určité procento ze zakázky na účtu velké stavební firmy jako záruku na budoucí reklamace, někdy i na několik let.

Požadují také dlouhé splatnosti faktur, někdy až dvanáct měsíců. Někdy údajně mění podmínky dodávky v průběhu, malé firmy se pak nemohou bránit, protože jinak by celou zakázku ztratily.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama