BURBERRY Když se řekne Burberry, většině z nás se vybaví typický tartanový vzorek a ikonické trenčkoty. Zakladatelem této nadčasové luxusní značky s bohatou historií byl Thomas Burberry, jednadvacetiletý vyučený čalouník, který roku 1856 otevřel svůj obchod s oblečením v anglickém městečku Basingstoke. V roce 1880 pak představil Burberry inovativní garbadén – voděodolnou tkaninu, která je přesto paropropustná. Obchodu se začalo dařit a koncem 19. století byl otevřen obchod stejné značky i v Londýně. Následovalo představení dobře známého loga s rytířem na koni, obsahující latinské slovo „Prorsum“, znamenající vpřed. Velkým mezníkem tvorby Burberryho byly již zmíněné trenčkoty, vzniklé na základě pověření, týkajícího se úprav uniforem britských důstojníků. Trenčkoty se pak po válce rozšířily i mezi civilní obyvatelstvo. Právě na podšívce těchto kabátů se o pár let později objevil typický tartanový vzorek, jenž se později začal používat i na šálách, deštnících nebo kabelkách. Značka Burberry se stala postupem času velmi oblíbenou a královna Alžběta i princ Charles jí dokonce udělili Královské prohlášení o kvalitě.
Foto:
Žena
reklama
Doporučené recepty