reklama

Lidé chtějí zdravé a funkční potraviny

Jeden z největších světových výrobců potravin, kosmetiky a domácí chemie Unilever se také inovacím nevyhne. I když by se zdálo, že jeho výrobky nějaké pokroky nedělají, přece jen jsou inovace možné.

Firmy se snaží prodat co nejvíce zboží, a proto se přizpůsobují přáním zákazníků. Jedním trendem ve stravování je zdravá výživa. Podle průzkumu společnosti Unilever roste trh s potravinami splňujícími nároky zdravého životního stylu o 7 až 8 procent ročně.

Málo tuku, málo cukru

Mezi tyto výrobky patří také takzvané funkční potraviny: potraviny se zdravotními přínosy, potraviny se sníženým obsahem tuků nebo cukrů. Právě na ně se společnosti zaměřují.

Společnosti včetně Unileveru sledují například obsah mastných kyselin. Nenasycené mastné kyseliny by měly převažovat nad nasycenými, kterých by mělo být co nejméně. Do potravin se přidávají vitaminy nebo další účinné látky.

Zmrzlina "light"

Ještě o něco rychleji roste trh se "zdravými" výrobky v USA, kde lidé často trpí obezitou. S úspěchem se setkala například zmrzlina bez tuku nebo cukru a Unilever tvrdí, že jí právě tento druh pomohl k 30% růstu v posledních třech letech, což je 15krát rychleji než konkurence.

Zdraví prospěšné výrobky chce Unilever prodávat pod značkou Vitalita.

Nanotechnologie v pračce

Kromě potravin se inovace týkají také kosmetiky a čistících přípravků. Vědecké pracoviště Unileveru v britském městě Port Sunlight zkoumá vlákna v oblečení a také vlasy pomocí nanotechnologií.

Vědci prozkoumají nejmenší částice, které tvoří vlákna a mohou tak přizpůsobit složení kosmetických a čistících přípravků, aby co nejlépe fungovaly.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama