reklama
 

Zahraniční značkové výprodeje Čechy příliš nelákají

Při svých nákupech v zahraničí Češi nejeví velký zájem o outletová centra a obchody značkových řetězců. Největší oblibě se naopak těší supermarkety

Foto: Profimedia.cz

Při svých nákupech v zahraničí Češi nejeví velký zájem o outletová centra a obchody značkových řetězců. Největší oblibě se naopak těší supermarkety. O luxusní butiky se pak zajímá jen velmi úzká skupina respondentů. Vyplývá to z průzkumu GE Money Bank. Češi za hranicemi obvykle utratí méně než deset tisíc korun za rok (52 procent). Naopak více než pětina dotázaných za nákupy neváhá vydat až patnáct tisíc korun (22 procent), čtvrtina ještě více.

„Ukazuje se, že si Češi zvykli v zahraničí pořizovat běžné zboží, nejen velké nákupy. Stále častěji tak na cestách platí kreditními kartami. Jejich použití je pohodlné, bezpečné a navíc šetří čas i starosti s výměnou hotovosti," říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.

Kromě supermarketů či hypermarketů (70 procent dotázaných), trhů (64 procent) a obchodních domů (60 procent) jezdí Češi také do outletových center. Zájem o ně je však nižší - navštěvuje je jen 43 procent těch, kdo nakupují v zahraničí. Nejoblíbenější jsou v Jihomoravském kraji (56 procent dotázaných), což může být podmíněno i blízkostí vyhlášených rakouských outletů, a mezi Pražany (51 procent). Naopak nejméně do nich jezdí obyvatelé Moravskoslezského a Ústeckého kraje. Zde tento cíl uvedlo jen 34 procent, resp. 35 procent nakupujících v zahraničí.

Ještě menší zájem je o značkové řetězce, kam míří jen 30 procet respondentů. Nejčastěji je navštěvují Pražané (39 procent), nejméně obyvatelé Moravskoslezského kraje (20 procet). Luxusních butiky uvedlo jako svůj cíl pouze pět procent obyvatel. Roční utracená částka se mezi jednotlivými regiony výrazně liší. Celkově nejvíce Čechů (29 procent) utratí pět až deset tisíc korun. Například 17 procent obyvatel Plzeňského kraje ale ročně utratí více než 30 tisíc korun. V tomto ohledu se jim blíží pouze Pražané, kteří tuto částku uváděli ve dvanácti procentech případů. Nejméně naopak utrácejí obyvatelé Moravskoslezského a Jihočeského kraje: méně než 5000 korun utratí 33 procent obyvatel Moravskoslezského a 27 procent Jihočeského kraje.

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama