reklama

Nejvlivnější žena Česka? Podle Forbesu je to ministryně financí Alena Schillerová

Rovných 135 jmen významných Češek zveřejnil magazín Forbes ve svém červnovém vydání. Kromě ministryně financí, která se objevila v žebříčku vůbec poprvé, se na předních příčkách umístila místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová a vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová.

Foto: Lukáš Bíba

V červnovém vydání magazínu Forbes je zveřejněn žebříček nevlivnějších žen Česka. Z něj vyplývá, že letošní první místo historicky poprvé obsadila současná vicepremiérka a ministryně financí Alena Schillerová. Podle šéfredaktora Forbesu Petra Šimůnka jejímu prvenství výrazně dopomohla koronavirová krize. "Šéfka státní kasy a současná první dáma české vlády má navíc neformální vliv na rozdělování desítek miliard korun," zdůvodňuje novou tvář na první příčce žebříčku Forbes Šimůnek.

Žebříček 10 nejvlivnějších žen Česka si prohlédněte zde.

Na druhé příčce se mezi nejvlivnějšími ženami Česka podle Forbesu umístila místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová, třetí je letos vrchní státní zástupkyně v Praze Lenka Bradáčová, která v tomto žebříčku dlouhá léta vítězila.

"Pokud vliv měříme i tím, na kolik lidí mají přímý dopad různá její rozhodnutí, není momentálně vlivnější Češky než Alena Schillerová. Žádná jiná žena v Česku momentálně nehospodaří s větším množstvím peněz než šéfka Babišova státního rozpočtu ve výši 1,7 bilionu korun. V čase nynější koronavirové krize a jejích dopadů navíc ještě posílila svůj vliv na různá odvětví a dění v Česku," uvedl šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek.

Žebříček nejvlivnějších žen Česka Forbes vydává už podeváté, letos v něm představuje rovných 135 jmen významných Češek z nejrůznějších oblastí, od veřejné sféry a politiky přes byznys až po neziskový sektor.

Forbes celý rok sledoval více než 300 žen z nejrůznějších oborů: v širším výběru byly majitelky firem, manažerky, ženy působící ve veřejné sféře, finančnictví či justici, redakční tým však sleduje i neziskový sektor, ženy z oblasti kultury, sportu či opinion leaders.

Jednotlivé ženy hodnotí redakce v každé kategorii podle několika základních kritérií, podle nichž přiděluje body. Vychází přitom z metodiky amerického Forbesu. Ke spolupráci zve redakční tým i poradce, odborníky a znalce jednotlivých odvětví, s nimiž pořadí konzultuje. U majitelek a manažerek se sledují hospodářské výsledky firem, obrat, zisk, nové akvizice a porovnávají je i několik let zpětně.

"Přihlížíme k situaci v odvětví, v němž dotyčné působí, využíváme svou znalost dění uvnitř firem. Počítáme objemy peněz, nad nimiž mají kontrolu a přímý vliv, jejich podíly ve firmách, ale i počet zaměstnanců, kteří pod ně spadají, nebo to, kolik zákazníků či spotřebitelů může jejich rozhodnutí přímo ovlivnit. V sekci politiky a veřejné správy posuzujeme pozice a reálné pravomoci a počet lidí i objem peněz, které rozhodnutí dotyčných žen mohou přímo ovlivnit. Důležitým kritériem je pro nás i to, jak jsou tyto ženy ze svých funkcí odvolatelné a kdo všechno má přímý vliv na jejich rozhodování," dodává Petr Šimůnek.

Nový Forbes s žebříčkem nejvlivnějších žen Česka vychází ve čtvrtek 11. června.  

Dámy si vyměňovaly prádlo. Výzvu si užila i Jennifer Lopezová | Video: Instagram, TikTok, Twitter, Facebook
reklama
reklama
reklama