Floex: Letos už něco vydám
Dokončení rozhovoru
Jaká je ta hudba ke hře?
Samorost2 byl hodně příjemná spolupráce. Nedělal jsem jen smyčky, které si kladou za cíl dokreslovat atmosféru scén ve hře, ale zároveň čtyřicetiminutový soundtrack, kde byly tyhle smyčky rozvedené do kompozic. Hudba je k dispozici na webu Samorosta a jedná se o nějakých dalších cestách k vydání. Jednou z nich je možnost, že by soundtrack vyšel spolu s hrou na mém domovském labelu Quazidelict records.
A co projekt Turbulence?
To pro mě byla možná vůbec nejzajímavější spolupráce z umělecké oblasti. Federico Diaz vizuálně reinterpretoval dvě ze soch Karla Malicha a já jsem na základě toho vytvořil auditivní složku. Pokud někoho tenhle projekt zajímá, může si o jeho koncepci přečíst na mém blogu floex.blogspot.com
Je pro vás klarinet pořád tak důležitý nástroj, nebo už dáváte přednost čisté elektronice bez akuatických přesahů?
Akustické zdroje mě zajímají minimálně stále stejně jako dřív. Spíš teď hledám větší kontrasty a originálnější spojení.
Se zpěvačkou Ridinou Ahmedovou spolupracujete poměrně dlouho. Vystoupení na Spermu bude spíš experimentální elektronika, nebo klasické downtempo?
Bude to poměrně specifická záležitost. Nejedná se o vystoupení Floexího bandu; ani muzika, která tam zazní, nebude z období pocustonní tvorby. Měla by to být otevřená komunikace: oba tam představíme své aktuální hudební uvažování a zároveň chceme společně tyhle pohledy konfrontovat. Jádrem bude Ridina vokální improvizace, dál rozvíjená v laptopu skrze live sampling.
Improvizujete, nebo máte domluvený playlist?
Vlastně obojí. Jedna skladba je čistá improvizace, jinak tam budou věci, na kterých jsme nějak společně pracovali, ale budou provedeny živě: na začátku je zcela prázdná zvuková paměť, kterou musíme zpěvem a hrou na klarinet naplnit - a pomocí laptopu rozvést. Zbytek budou nové Floexí skladby.
Co se vůbec změnilo od vydání Pocustone? Kam se posunulo Floexovo vnímání hudby?
Je to neuzavřená kapitola hledání. Snažím se odpovědět na otázku, jak vytvořit elektronickou hudbu, která by neztratila emoce reflektující tenhle svět v roce 200X.
Jaká je situace elektronické hudby v Česku?
Kdybych to měl jednoduše shrnout, tak pozitivní. Je tu několik osobností, kterých si hodně vážím: Honza Muchow, Ecson, Načeva, Khoiba, samozřejmě ZKA4T a pak věci okolo labelu Muteme. Věci, který se mi nelíbí, neposlouchám; nekazím si náladu. To jsou obecně řečeno projekty, které se vzhlížejí v hotových, naimportovaných vzorech s předpokladem, že pak budou stejně in a stejně velké hvězdy. Výsledek je často spíš směšný.
Jak vaši hudbu vnímají v zahraničí?
Vtipné je, jak se hudba díky internetům a dalším kanálům hudebního průmyslu rozpíjí do globalizovaného světa. Takže mně třeba doteď chodí nadšené dopisy lidí, kteří objevili Pocustone.
Je pořád cílem vydat desku u známého labelu Warp, nebo by k "úplnému štěstí" stačilo něco jiného?
Hehe, k úplnému štěstí by mně stačilo vydat desku, se kterou budu na sto procent spokojen. Co se týče Warpu, to musel být hodně starý článek... Mně se na Warp asi nejvíc libí takový ty starý kultovní koně, třeba desky od SpeedyJ, Aphexe Twina, Autechre, Boards Of Canada nebo Beaumanta Hannanta.
Stránky festivalu Sperm ZDE.
Stránky Floexe ZDE.