reklama

Firmy kvůli krizi opráší trik z Asie. Zmenší výrobky

Monitoring z Aktuálně.cz pro deník Insider

Berlín - Evropa je v krizi, lidé neutrácejí a to nutí výrobce potravin i spotřebního zboží měnit strategii prodeje. Společnost Unilever, která je třetím největším producentem potravin a spotřebního zboží na světě, tak chce v Evropě uplatnit postupy, které dosud firma používala na trzích v Asii - lidem nabídne výrazně menší, a tím i levnější balení svých výrobků.

"Chudoba se vrací zpět do Evropy," řekl šéf evropské části společnosti Unilever Jan Zijderveld listu Financial Times Deutschland. Podle něj nyní třeba lidé ve Španělsku utrácí 17 eur za nákup. "Nemůžeme mu prodat výrobek, za který utratí polovinu svého rozpočtu," uvedl Zijderveld.

Unilever se proto chce inspirovat v Asii. "V Indonésii prodáváme krabičku šamponů za dva až tři centy. V Evropě jsme ale na prodej levných výrobků zapomněli," uvedl šéf Unileveru.

reklama
Doporučené recepty
    reklama