Česká designérka vibrátorů otevírá další tabu. Menstruaci vnímá jako ekologické téma
Anna Marešová, ověnčená mezinárodní cenou Red Dot, chce na podzim uvést na trh menstruační kalíšek, který má nabídnout to, co ostatní produkty na trhu postrádají.
Značku Whoop.de.doo, která se specializuje na erotické pomůcky, rozjela produktová designérka Anna Marešové před sedmi lety. Za své vibrátory a venušiny kuličky získala v roce 2016 mezinárodní designérské ocenění Red Dot a Národní cenu za studentský design. Na podzim chce přijít na trh s menstruačním kalíškem, který si můžete už teď koupit v předprodeji na platformě Hithit - právě na té vybírá na jeho realizaci peníze.
Na sociálních sítích představila Marešová prototyp kalíšku, jeho tvar i atypickou barvu - červenou. Posledním krokem před spuštěním výroby je ale zhotovení formy, která vyžaduje vysokou investici. A to je důvod, proč se designérka rozhodla oslovit veřejnost i komunitu okolo značky a potřebných 445 tisíc korun na výrobu formy získat předprodejem kalíšků na crowdfundingové platformě Hithit. Aktuálně ale hlásí, že se jí meta podařila dosáhnout.
"Když člověk vyrábí produkt, je to velká investice a nechci shánět investory, raději chci nabídnout menstruační kalíšek v předprodeji zákazníkům a fanouškům značky," vysvětluje designérka, která kromě erotických pomůcek navrhla také například speciální vyhlídkovou tramvaj T3 Coupé.
Kalíšek přitom měla v plánu už několik let, dokonce si pohrávala s myšlenkou, že jako diplomku udělá místo celé sady erotických pomůcek právě jej.
"Kalíšků je na trhu celkem dost, ale já jsem při zkoušení konkurenčních značek zjistila, že jeden mě tlačí, jeden má nepříjemné zakončení tyčinkou, která škrábe, další je zase sice super měkoučký, ale je zase měkoučký tolik, že protéká. Takže bylo na čase všechno tohle vychytat a udělat fakt povedený originál kalíšek," říká Marešová.
Důležitá je funkčnost
Pokud se částka vybere, měl by kalíšek doplnit řadu intimních pomůcek již v říjnu tohoto roku, přičemž při jeho výrobě, stejně jako u jiných produktů, Marešová nebrala ohled jen na jeho design, ale také na funkčnost a pohodlnost.
"U našeho Whoop.de.doo kalíšku se podařilo dosáhnout toho, že je měkký, ale zároveň svým tvarem a konstrukcí velmi pevný, takže skutečně neprotéká. Kromě toho se nám osvědčilo také zakončení kuličkou, kdy vás nic netlačí a při menší i větší velikosti jsme dosáhli co největšího objemu," popisuje Marešová.
Kromě ní testovalo kalíšek dalších dvacet žen, mezi nimi například nejznámější česká burleska Miss Cool Cat, která jej otestovala při akrobacii, dále violoncellistka Terezie Kovalová, zpěvačka Tonya Graves, stand-up komička Adéla Elbel či herečka Petra Nesvačilová.
Netradiční barva má být hlavně praktická
Důležitou a praktickou barvou je také červená, kterou jej odlišuje od klasických kalíšků. "Díky té bude i po dlouhodobém používání vypadat stále dobře. Kalíšky jsou často průhledné a vypadají pěkně v obchodě, ale když je párkrát vyvaříte, vypadají nehezky zažloutle, což přece nechcete," popisuje Marešová všechny aspekty, které brala v potaz.
Kalíšek si můžete koupit na Hithitu za 700 korun, přičemž ze žádané částky už má Marešová vybraných sto procent a slibuje, že kalíšek na podzim bude. Whoop.de.doo je přitom malá značka, stojí za ní celkem šest lidí. Všechny produkty se vyrábí i vyvíjí v Česku v malých sériích - i z toho důvodu není Marešové cizí udržitelný rozvoj a životní prostředí.
Otevírá tabu společnosti
"Moje tvorba a značka navíc nikdy nebyla jen o erotice, ale snaží se ženu vnímat jako celek. Není jen o sexu, věnuje se i těm méně atraktivním tématům, které jsou přirozené," říká o své značce Marešová.
I proto k novému produktu přistupovala stejně jako k filozofii celé značky Whoop.de.doo, v rámci které otevírá tabu sexuality a teď i menstruace. "I proto máme slogan - Whoop.de.doo - první kalíšek, který přiznal barvu. Pokud vše půjde, jak má, máme v plánu o intimitě celý seriálový podcast," uzavírá Marešová.