reklama
 

Co snídat, abyste vydrželi bez hladovění až do oběda

Pokud vaše klasické ráno vypadá tak, že se nasnídáte a po dvou hodinách už zase šilháte hlady, je dnešní článek přesně pro vás.

Foto: iStock

Co obvykle snídáte? Dost často saháme k snídani po rohlících, vaflích, toustu nebo palačinkách. Což jsou jen a jen škroby. Ty vás bohužel nezasytí na delší dobu a to je většinou důvod, proč si musíte něco dát už při příchodu do práce.

Rohlík se sýrem nebo šunkou je sice jednoduchý, chutný a rychlý na přípravu, ale pokud se chcete stravovat tak, aby to ocenilo i vaše tělo, měli byste vždy myslet na kombinaci bílkovin, zdravých tuků a sacharidů s velkým obsahem vlákniny. Tak se totiž budete cítit plní až do oběda. 

Jako bílkoviny si můžete vybrat vejce, řecký jogurt nebo kvalitní šunku. Dávka by měla být přibližně 20 gramů.

Po čem sáhnout?

Ze sacharidů zkuste ovesnou kaši, celozrnný chléb, quinou. Obsahují velké množství vlákniny a jde o komplexní sacharidy, které vás zasytí na delší dobu než ty jednoduché, jako jsou rohlíky a obecně bílá mouka. Nezapomínejte ani na ovoce a zeleninu, které mají velké množství vitaminů a minerálů.

Z tuků vyzkoušejte avokádo, ořechová másla a olivový olej. Tuky vaše tělo nezbytně potřebuje, a to hlavně k tomu, abyste správně vstřebali veškeré vitaminy z vašeho jídla. Krom toho tuky taky skvěle zasytí. 

Příklady snídaní

  • Ovesná kaše s banánem, ořechovým máslem, kakaem a skořicí. Přidat můžete i lžíci medu.
  • Celozrnný chléb s avokádem a vejcem. Talíř dozdobte zeleninou, jako je rajče, okurka nebo malý salát.
  • Zelenina s vejcem. Pokud vám z večeře zbyla různorodá zelenina, jednoduše ji nakrájejte, zalijte dvěma vejci a navrch přidejte strouhaný sýr.
  • Vyzkoušejte banánovou palačinku - rozmixujte jeden banán s dvěma vejci a směs nalijte na pánev, jako by se jednalo o klasické palačinky. Skvělá kombinace zdravých tuků, bílkovin i sacharidů.

Čemu se vyhnout

Vyhněte se klasickým cereáliím. Ty se bohužel stále dost často objevují na našem jídelním stole a kromě prázdných kalorií nemají co nabídnout. Většinou jsou plné cukrů, které hned zprocesujeme, a už za hodinu nebo dvě si břicho žádá další dávku. Nenechte se nachytat.

reklama

Komerční tip

reklama